סיעת "הימין הממלכתי" בראשות גדעון סער קיימה היום (שני) את ישיבתה הראשונה מאז הפיצול מהמחנה הממלכתי. סער חזר על האולטימטום שהציב בדרישה למקום בקבינט המלחמה, והוסיף כי הדדליין עומד על "ימים ספורים, לא נמרח את זה".

"לצערנו קצב ההתקדמות הצבאית, קצב הלחץ הצבאי ירד בחודשים האחרונים. בניגוד להצהרות – עד כה לא היתה התקדמות לרפיח או להשלמת המלאכה במחנות המרכז. לדשדוש יש השלכה ישירה על הארכת המערכה בגבול הצפון. גם בזירה הבינ"ל חלוף הזמן אינו מועיל לנו בלשון המעטה. קרוב לחצי שנה אחרי 7/10 : צה"ל עושה עבודה מדהימה. נכון, נדרש אורך רוח במערכה. אבל - היינו צריכים להיות כבר במקום אחר. חייבים לפעול בקצב מהיר יותר עם יותר כוחות, חייבים להגביר את הלחץ הצבאי על חמאס. לכך יש גם השפעה על היכולת לממש בהקדם מתווה חטופים חדש. השמדת הכוחות השלטוניים של חמאס גם היא אינה מתקדמת כנדרש", אמר סער.

בתוך כך, ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה), יו"ר השדולה לרפורמה באונר"א, שוחחה הבוקר עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm והתייחסה לעתיד מפלגתה לאחר ההתפתחויות האחרונות ולמדיניות ישראל כנגד אונר"א.

הפעילות בשיפא: המחבלים שחשבו שצה"ל כבר לא יפעל במקום כותרו ולא יכלו לברוח | תיעוד

לדעתך סער יעמוד במילה שלו? 
"קודם כל, למיטב ידיעתי זה לא היה אולטימטום, אבל כמו שגדעון אמר - אם אין לנו השפעה ואם אנחנו רואים שהמבצעים הצבאיים או המהלכים אותם אנחנו עושים לא מובילים את מה שאנחנו הגדרנו כאותם יעדי המלחמה, ואם אין השפעה אז אין הרבה טעם להישארות שלנו. בסופו של דבר, מה שנמצא לנגד ענינו זו טובת המדינה. אין מישהו עם יותר ניסיון קבינטי מאשר גדעון סער, אולי לנתניהו יש יותר. יש לו תפיסה ואסטרטגיה מובנית, רחבה, מעמיקה. אנחנו רואים מה קורה כרגע, אנחנו רואים את הדשדוש, אי הכניסה לרפיח, פילדלפי אפילו לא מדברים. אנחנו לא יכולים לעמוד מהצד ולהיות בשקט, לא בתקופת מלחמה ולא בתקופה בה גורל המדינה נמצא על כף המאזניים".

אם גדעון לא יהיה בקבינט לא תהיו שם?
"אני אומרת את האמת, רוב הסיכויים שלא, כיוון שמה הטעם שנהיה אם אין לנו השפעה. יכול להיות שמשורות האופוזיציה תהיה לנו יותר השפעה. כאשר תהיה ביקורת, היא חייבת להישמע וחייבת להיות נוקבת".

התאכזבתם מהסקרים?
"לא. זה לא שאנחנו מסתכלים על זה. אם היינו רוצים לעשות מהלך פוליטי לשמר את הכיסא שלנו ולא לקחת סיכון היה לנו מאוד קל, לשבת במפלגה עם 40 מנדטים, בלי סיכונים ובלי כלום. הרגשנו שאנחנו לא מסוגלים לעשות את זה, ידענו שאנחנו עושים סיכון פוליטי. אנחנו מוכנים לקחת את הסיכון הפוליטי הזה כי אנחנו מאמינים שזו טובת המדינה, עשינו את זה כמה פעמים, לקחנו סיכונים פוליטיים כי האמנו שזו טובת המדינה. הציבור בסוף יכריע, יכול להיות שנשלם את המחיר, וזה בסדר".

את נוסעת לציריך - כל המדינות חוץ מארה"ב חזרו לממן את אונר"א. המהלך שלנו נכשל?
"הוא פשוט לא קיים לצערי, העבודה שלי לא רק מול הקהילה הבינלאומית אלא קודם כל בראש ובראשנה אל מול ממשלת ישראל. ממשלת ישראל טרם שינתה באופן רשמי את המדיניות שלה לגבי אונר"א. יש חברות ישראליות שעדיין עובדות. יותר מזה, כששומעים שאוסטרליה, קנדה, ומדינות אחרות, הולכות להשיב את המימון, מיידית צריך לשלוח משלחת עם שב"כ, מוסד, צה"ל, לבוא ולהציג את הראיות האלה. מבחינת החוק אסור להם לתמוך במי שתומך טרור. מדינת ישראל יושבת בצד ועדיין לא עושה את זה. זו החלטת ממשלה שצריכה לקבע מדיניות חדשה. אני נאבקת מול משרד החוץ ומשרד הביטחון לשנות את אותה מדיניות של שיתוף פעולה עם אונר"א. אני חייבת להגיד שישראל כ"ץ משמיע קולות אחרים, בניגוד לעמדה הרשמית של מדיניות הממשלה. הוא פועל אל מול שגרירויות שונות. גם אני, אני ממש אשמח לא לנסוע ל־24 שעות לשוויץ, ללכת לדבר עם קהל, חברי פרלמנט, כדי לתדרך אותם על אונר"א. זו עבודה של הממשלה, של צה"ל, שב"כ, מוסד, כדי לעצור את הארגון הנורא הזה. יש לנו חלון הזדמנויות היסטורי לעצור את הארגון הזה ולסגור אותו. לצערי, אנחנו יודעים שהחלון הולך ומצטמצם, ולמעשה נסגר, אבל יש לנו עוד זמן. כנראה לא תהיה לנו הזדמנות נוספת לעשות את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.