ח"כ דני דנון, יו"ר הליכוד העולמי, התארח היום (חמישי) ב-103FM ושוחח עם סיוון כהן על מצב המלחמה ועסקת החטופים.

חבר הכנסת מהליכוד התייחס לעסקת חטופים פוטנציאלית: "רואים הכול במשקפיים ורודים ואנחנו לצערנו יודעים עם מי אנחנו מתעסקים. יש מו"מ, לא קל, והוא מתקיים. אנחנו כרגע מקווים שבסופו של דבר נצליח להוביל למהלך שאנחנו משחררים עוד חטופים".

הוא ציין כי היה בעד כניסה לרפיח מהיום הראשון: "היינו צריכים מההתחלה להיכנס מצפון ומדרום, לא לאפשר להנהגת חמאס להימלט לאזור מסויים. היום כניסה לרפיח נהפכה להיות נושא בינלאומי. פתאום נהיה לסמל, וזה אירוע משמעותי כי יש שם כוחות גדולים של חמאס, ואני מעריך שחלקים גדולים של החמאס מחזיקים בחטופים שם.

"פלאפון? זה פגישה חסויה": ההתקוטטות בין שני "מנהלי המדינה" | בן כספית

לגבי החוסר בתוכנית הוא מציין כי "אנחנו צריכים להפנים שלחץ מביא עוד לחץ. התחלנו את המלחמה בצרוה מאוד מרשימה, זה הוביל לשחרור חטופים, אבל אחר כך בגלל לחץ האמריקני הפסקנו לפעול בצורה אגרסיבית והתחלנו בצורה יותר נקודתית. חשבנו שזה ייתן לנו אשראי מדיני, מסתברא שזה לא כך. אותם אמריקנים שאמרו לנו 'אל תפעלו בצורה אגרסיבית', עכשיו אומרים 'תעצרו הכול. הצבא עובד בצורה מרשימה, כן יש לנו הישגים משמעותיים. לא סיימנו את המלאכה, הטעות שאנחנו עשינו שהקשבנו ללחץ בעבר ולא המשכנו בכל הכוח. עכשיו צריך ללמוד על הטעות. 

הוא המשיך באותו נושא ודחף לכניסה לרפיח במידה ולא תהיה התקדמות במו"מ: "יש תוכניות אבל יש אי הסכמות, אנחנו עושים את מה שנכון לישראל. ראשי ממשלה בעבר עשו את זה, גם במחיר של עימות, וכמה שנעשה את זה יותר מהר נוכל לדבר על היום שאחרי. לא הכול נעשה כמו שצריך וכרגע צריך לתקן מה עושים עכשיו. עכשיו להתמהמה זו טעות. אם אנחנו לא רואים עסקה בימים הקרובים או היתכנות, צריכים לקדם כוחות, פינוי אוכלוסייה ולהתחיל לפעול".

חבר הכנסת דנון לא חושב שראש הממשלה מושך את הזמן במלחמה, אלא שהוא "מבין את גודל האחריות, הוא חייב לנצח את המלחמה לטובת עם ישראל. אם לא נחדש את ההרתעה שלנו באזור יקומו אויבים רבים. הוא יודע את זה, העניין האישי שלו הוא קטן לעומתה אתגר של מדינת ישראל. לכן, החובה של להכריע את המלחמה הזו זה הדבר החשוב ביותר ולהשיב את החטופים. מה זה ניצחון? תסתכלו בהיסטוריה, ניצחון זה שהאויב מרים דגל לבן או שהוא חוסל".

לגבי השתלטות מחודשת של חמאס על מעוזים שנכבשו הוא טוען שזה מצב של "ביצה ותרנגולת, כל עוד לא מחסלים את חמאס קשה מאוד יהיה להצמיח מנהיגות חדשה. אנחנו צריכים לחסל את חמאס ואז להתחיל לפעול על המנהיגות המקומית. אנשים צופים מהצד ורוצים לראות אם אנחנו נחושים ללכת עד הסוף או לא. אם בימים הקרובים אין עסקה לשחרור חטופים צריכים להתחיל בפינוי אוכלוסייה, גיוס כוחות ותמרון לתוך רפיח, עם כל הלחץ הבינלאומי - להם אין חטופים ולהם את הקורבנות שאנחנו שילמנו".