מלחמת חרבות ברזל: דני אילון, לשעבר סגן שר החוץ ושגריר ישראל בוושינגטון, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על אירועי אמש כאשר ארה"ב נמנעה, בפעם הראשונה, בהצבעה של מועצת הביטחון באו"ם להפסקת אש ברצועת עזה.

"הנוח'בה כבר היו בדרך לתל אביב ובנס נבלמו": האסון הענק הנוסף שנמנע ב-7 באוקטובר
נתניהו מהמר על הנכס הישראלי שאין לו תחליף: ארצות הברית של אמריקה | בן כספית

בפתח הראיון אמר אילון: "אני לא זוכר התנהלות כל כך מטופשת, חסרת אחריות, של ממשלת ישראל. פשוט מחבלת בביטחון הלאומי ובאינטרסים שלנו. הייתי מצפה מממשלת ישראל קצת יותר תחכום והבנה של המערכת האמריקנית, והאינטרסים האמריקנים".

"מה שמכעיס יותר את האמריקאים, שנתניהו עושה הכול בגלל צרכים פוליטיים, כדי לשלהב את הבייס, לרצות את סמוטריץ' ובן גביר", המשיך. "הם כבר אומרים שהוא מכין את סיסמאות הבחירות הקרובות שלו. אם בעבר היה 'חזק נגד איראן', וראינו איך זה נגמר, שאיראן יותר קרובה לגרעין מכל זמן אחר, הוא מכין כבר את הסיסמה הבאה 'חזק נגד ארה"ב או נגד מדינה פלסטינית'. חסר אחריות באופן קיצוני".

"זאת הייתה טעות לא לשלוח את המשלחת, זאת גם טעות לא לחבק את החלטת האו"ם. חמאס חיבק את ההחלטה ובודד את ישראל. חמאס מקשיח את העמדות לגבי מתווה השבויים, דבר בלתי אחראי לחלוטין מה שנעשה. האמריקנים כבר קראו לבחירות, לגבי מה שעושים בהמשך, כמו שאמרנו, ישראל חזקה וחשובה לאמריקנים מאוד, לא רק מבחינה ערכית, עוד הם יודעים, ישראל חזקה יכולה לעשות ויתורים", הוסיף.

הלחימה בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

"מה הם יעשו בהמשך? הם יעבדו, והאמריקנים יודעים לעקוף כשצריך, הם יעבדו מול גלנט וגנץ. כאשר זה לא ימצא חן בעיני נתניהו ויפגע במהלכים האלו, הם ימשיכו לתקוף אותו פוליטית כדי לערער את הסמכות שלו כאן כלפי הישראלים וימשיכו לפגוע כלכלית אפילו במתנחלים", אמר אילון לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm