משפחות החיילים החטופים ייפגשו היום (חמישי), לראשונה, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכת הגיוס בתל השומר. טרם הפגישה נשאו כמה מהאימהות הצהרה לתקשורת.

"מתכון ודאי לתבוסה ישראלית": המסר מוושינגטון שמסבך אותנו בלבנון
רדואן וקבוצת טרור נוספת: כך נמנע פיגוע חדירה לתוך שטח ישראל

ענת אנגרסט: "בוקר 174, כל בית במדינת ישראל מכיר את התחושה של לגייס ילד לצבא. את הגאווה, החששות, הציפיה לסוף שבוע בו הילד במדים ניצב בדלת ואנחנו האמהות זוכות לחיבוק הדוב החזק, מתמלאות מחדש ונהיות הבשלניות הכי טובות. וכשהילד חוזר לבסיס כמה וואטסאפים עד שהם עונים ומרגיעים שהם שם אבל בטוב. לנו אין למי לשלוח וואטסאפ, אין מי שיענה בצד השני. קיבלנו הודעה אוטומטית שהם עזבו את הקבוצה המשפחתית עקב חוסר פעילות".

"ההתכתבות האחרונה שלי עם הבן שלי היא בבוקר ה-7.10 הארור בו רשם לי - אימא הכל טוב שמרו על עצמכם עם 3 לבבות ומאז ההודעות לא נקראו… הם חטופים בעזה", הוסיפה, "ראש הממשלה נאות להיפגש איתנו, הורי החיילים, היום אחרי חצי שנה של פניות רשמיות ובתקשורת בכל הערוצים. הבנים שלנו הופקרו בדרך בה הוצבו על הגנת המדינה, רובם שילמו בחייהם ומוחזקים כגופות נרקבות בידי האויב".

לאחר מכן אמרה כי "בידנו עדויות מהשבים שחיילים ששרדו מוחזקים פצועים, בתנאים לא אנושיים, עוברים עינויים וייסורים יום יומיים בתת הקרקע, בכלובים קטנים, ללא אור יום, מורעבים, סירחון ומחלות מתנאי תברואה מסוכנים. לבקשת המדינה וגורמי הביטחון עד היום שתקנו, הפחידו אותנו, היום אנחנו מבינים שמנין ימי השתיקה עולה וביחס הפוך מספר הבנים שיחזרו בחיים יורד. ⁠ראש הממשלה, אנחנו דורשים  היום בפגישה לשים על השולחן בצורה גלויה, מהו מחיר הפקרת הבנים שלנו? עם איזה מצב בלתי הפיך מדינת ישראל לא תדע להתמודד?".

הצהרת משפחות החיילים החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הצהרת משפחות החיילים החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

"מהדרג הצבאי, חברי הקבינט, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, הצוות הבכיר למו״מ אנחנו מקבלים בחדרי חדרים אמירה אחת ברורה- צה״ל היה ויהיה מספיק חזק להתמודד עם כל מחיר עליו יחליט הדרג המדיני. הם נותנים לכם גיבוי ביטחוני לכל מחיר עליו יוחלט. די לשימוש הציני במשפחות השכולות והלוחמים הפצועים, הם פונים אלינו גם מבתי החולים ומבקשים סליחה שהבנים עדיין לא בבית. אתה שומע אותם? זה הגיוני? הם הקריבו את היקר להם מכל ומבקשים סליחה ושהיה צריך כבר להחזיר את האחים שלהם מזמן", ציינה.

לסיום זעקה: "חשוב שכל עם ישראל ידע, בין החיילים החטופים כאלו שעזבו את חייהם הנוחים בארה״ב ועלו לארץ להתגייס, הם לא היו חייבים. ביניהם כאלו ששילמו בחייהם אחרי שעות של לחימה קשה. ביניהם כאלו שהוצבו ללא נשק, בכלים תקולים ולא מוכנים לקרב, למרות זאת פינו ועזרו לפצועים בשטח גם כשידעו שזה יעלה להם בחיים".

הצהרת משפחות החיילים החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הצהרת משפחות החיילים החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

אורנה נאוטרה: חשוב שכל עם ישראל ידע, בין החיילים החטופים בדומה לבן שלי, כאלו שעזבו את חייהם הנוחים בארה״ב ועלו לארץ להתגייס מציונות ואהבת הארץ, הם לא היו חייבים. ביניהם כאלו אשר שילמו בחייהם אחרי שעות של לחימה קשה. ביניהם כאלו שהוצבו ללא נשק, בכלים תקולים ולא מוכנים לקרב, ולמרות זאת פינו ועזרו לפצועים בשטח גם כשידעו שזה יעלה להם בחיים. חשוב עוד שעם ישראל ידע שבניגוד למשפחות השכולות והחיילים הלוחמים, אף שר לא יצר איתנו קשר ולא נפגש איתנו מיוזמתו".

"אנחנו יוזמים ומתרוצצים עם לב מדמם במשרדי הממשלה ומגלים שהשקט מצידנו היה כ״כ נוח שמרבית השרים הופתעו לגלות שיש בכלל חיילים בין החטופים", הוסיפה, "לגבי מתווה העסקה, קיבלנו בהכנעה אחרי 50 יום פעימה הומניטרית חיונית, כי הבטחתם שמיד אחרי זה בלחץ צבאי ימשיכו הפעימות הבאות. עכשיו אחרי חצי שנה אין באמת מלחמה עצימה וגם אין עסקה ואם יש שיחות אז מדברים שוב על פעימה חלקית".

הצהרת משפחות החיילים החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הצהרת משפחות החיילים החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן קראה לנתניהו: "ראש הממשלה, תנסה לדמיין את הבנים הצעירים שלך מוחזקים חצי שנה בידי השטן... אחרי חצי שנה כולם, כולל הגברים הצעירים כולם הומניטריים! לכל מי שחושב שאין מקום לדון עכשיו גם בחיילים – אנחנו מודיעים: אין זמן אחר! הבנים שלנו חייבים לחזור עם כל החטופים החיים והחללים הביתה. אין להם זמן לפעימות או לעסקות חלקיות. די למשיכת הזמן! לפני שבוע בדיוק כל עם ישראל השתתף בזעקה וקריאת שמע עולמית – כולם מבינים שמדובר בדיני נפשות ושמצוות פדיון שבויים היא מהחשובות שבמצוות. האם גם לך זה ברור?".

"הבנים שלנו מיצגים את כל קשת גווניו של עם ישראל וארץ ישראל, דתיים וחילוניים, ימין ושמאל, יהודים ומוסלמים. - צבא העם. חינכנו את ילדינו על ערכים של ערבות הדדית שהם ביסודות החברה שלנו. תדע כל אם עברייה כי הפקידה גורל בנה בידי מפקדים ראויים לכך, צבא העם חייב להאמין שלא מפקירים אותו. כי לנו המשפחות, כבר 174 ימים, אין יום ואין לילה ובוודאי שאין פגרה. ראש הממשלה – האחריות להחזרתם של הבנים שלנו מוטלת על כתפיך. המחויבות היא שלך", ציינה.

לסיום הבהירה כי "בפגישה שלנו היום איתך אנחנו דורשים: לדעת איך ומתי הבנים שלנו החיים חוזרים הביתה והמתים לקבורה ראויה לגיבורי ישראל. לוודא שניתן מנדט מלא לצוות המו״מ להגיע לעסקה אשר תחזיר את כל החטופים כולם עד ערב חג החירות הביתה. כי בלי כל אלו, לא יתכן ניצחון מוחלט".