נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (חמישי) עם משלחת חברי וחברות קונגרס אמריקאים מהמפלגה הדמוקרטית והתייחס למשבר המדיני החריף בין ישראל לארצות הברית.

חילוקי הדעות בישראל הכריעו: ביידן לא מתכוון לדבר עם נתניהו בקרוב
"גול עצמי של ארה"ב": משמעות הצעד האמריקאי - והמנוף הנוסף של ביידן

"אני רוצה להביע את תודתי על שהגעתם לישראל בעת הזו וברגעים קשים אלו. זה משמעותי עבור העם הישראלי ואני אסיר תודה על כך", הוסיף, "לארצות הברית אין ידידה גדולה יותר מישראל, ולישראל אין ידידה גדולה יותר מאשר ארצות הברית. הקשר הבלתי שביר הזה, הברית הזו חזקה כתמיד ואין לה תחליף".

"כולנו צריכים להבין שאנו חולקים את אותן מטרות, המטרה למיגור הטרור, המטרה בלחימה באימפריית הרשע המובלת מטהרן, השואפת לערער את החוק והסדר העולמי, ולהוביל לפגיעה ישירה באינטרס הלאומי של ארצות הברית", הוסיף, "כמובן, גם כאויבת מובהקת שלנו. אנחנו כאן נלחמים בשם האנושות והעולם חופשי, נלחמים בארגון טרור אלים, תוקפני ואכזרי, המחזיק ב-134 חטופים ישראלים, להם אנו מתפללים, פועלים וקוראים לשחררם מדי יום".

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

לאחר מכן אמר: "אנחנו חולקים, עם ארצות הברית, ועם נשיא ארצות הברית, ידידנו היקר הנשיא ג'ו ביידן - את אותו חזון של מיגור הטרור, והשבת החטופים לבתיהם, חזון שמקדם אותנו לעבר שלום אפשרי עם שכנינו, לא לאחר שנמגר את יכולות הטרור של אויבינו בעזה. לבסוף, והחשוב מכל - אנחנו חולקים את החזון של השתלבות ישראל באזור. חזון שאני מאמין בו מאוד, וכולל בתוכו גם את הנורמליזציה עם סעודיה". 

"הנשיא ביידן הוא ידיד גדול של ישראל. כשאירחנו אותו יכולתי לראות את האהבה שלו לעם ישראל ולמדינת ישראל. הדמעות ירדו מעיניו כשהוא חווה רגעים גדולים כאן. הוא חבר אמיתי של ישראל ואני מכבד אותו מאוד על כך", ציין.

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

לסיום הבהיר: "אני אומר לחברים שלנו באמריקה, ואני אומר לעם הישראלי - הקשר שלנו עם ארצות הברית הוא חיוני, חיוני לרווחת האומות שלנו, ועלינו להתמקד בשדרוג וחיזוק הקשר הזה. כי הקשר הזה, הוא קשר ייחודי הנמשך לאורך ההיסטוריה של שתי האומות המאמינות בערכים אנושיים אמיתיים. נפעל יחד לקידום הסיוע ההומניטרי בעזה ונפעל יחד ללא לאות, להחזרת החטופים לבתיהם. ונפעל גם בעוצמה, כנגד הטרור, ונעמוד מול אימפריית הרשע, ויחד נוביל את העולם והאזור לעתיד טוב יותר".

אנתוני בלינקן (צילום:  REUTERS/Daniel Becerril)
אנתוני בלינקן (צילום: REUTERS/Daniel Becerril)

כזכור, המשבר העמיק לאחר שהמשלחת הישראלית הייתה אמורה לצאת לארה"ב כדי לדון עם האמריקאים בתוכניות צה"ל לפעולה ברפיח, ולבסוף תישאר בישראל. לאחר החלטת ארה"ב שלא להטיל וטו במועצת הביטחון על המלחמה בעזה, האשים נתניהו: "נסיגה זו פוגעת גם במאמץ המלחמתי וגם במאמץ לשחרור החטופים, משום שהיא נותנת לחמאס תקווה שהלחץ הבינלאומי יאפשר להם לקבל הפסקת אש ללא שחרור חטופינו".

מנגד, בכיר אמריקאי אמר: ״אם ראש הממשלה נתניהו כל כך התנגד להימנעות אמריקנית בהצבעה מדוע הוא לא התקשר לנשיא ביידן ואמר לו את זה? מדיניות ארה״ב ברורה - אנחנו מסתכלים על ההחלטה ככזו שקוראת להפסקת אש ולשחרור החטופים באותה פסקה".