על רקע סערת חוק הגיוס ובצל הפיגוע שהתרחש היום (חמישי) בבקעת הירדן שוחח אלוף במיל' יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, עם יוסי מזרחי ברדיו 104.5FM. גולן התייחס לפטור מגיוס חרדים, להתנהלות הממשלה ולמצב הביטחוני ואמר כי "בן גביר וסמוטריץ' רוצים מלחמת גוג ומגוג על חשבון דם ילדינו ונכדינו".

רונן צור: "לנתניהו אין יכולת נפשית ופוליטית להשיב את החטופים"
הגיוס, המשבר עם ביידן והדשדוש ברפיח: השיח השלילי על נתניהו ברשת שובר שיאים

בפתח השיחה אמר גולן כי "ככל שממשלת ישראל תתמיד באפס מעש בזירה הפלסטינית באמונה המטופשת שהכל ייפתר בכוח, כוח ועוד כוח, ללא שום אופק מדיני, ללא שום צעד שמבטא יוזמה ישראלית, בסופו של דבר הלחצים בשטח קיימים ואנחנו נראה עוד ועוד פיגועים. האמת היא שהממשלה הזאת רוצה את זה".

הממשלה רוצה פיגועים?
"בן גביר וסמוטריץ' מה שהם רוצים, והם אמרו את זה אין ספור פעמים, זה מלחמת גוג ומגוג, זה מה שהם רוצים, זה מה שהם מכינים לנו. הרי זה לא מקרי שבתחילת המלחמה האדון השר הלאומי לביטחון פנים ניסה להצית את השטח כמה שיותר. זה לא מקרי שחבריו יוצאים בהצהרות מתלהמות חדשות לבקרים. כל זה נועד לחמם את האווירה ולהגיע למצב שלתפיסתם הוא המצב אליו שואפים: מלחמת גוג ומגוג על חשבון דם ילדינו, נכדינו".

בהמשך התייחס גולן לפטור הגיוס לחרדים ואמר כי "זה טירוף כל כך מופרע ומופרך שזה לא יאמן, איזו אומה במלחמה עוסקת בפטור מגיוס?". עוד אמר, כי "בישראל היום זה מה שקורה, ואני חושב שזה מבטא כמה הממשלה הזאת לא לגיטימית, לא כשירה, ולא יכולה להמשיך ולנהל את ענייניה של מדינת ישראל. זה עוד כשל אחד מתוך הרבה מאוד כשלים שהממשלה הזאת, הממשלה הגרועה ביותר בתולדות ישראל, ממשיכה להשית עלינו, על אזרחי מדינת ישראל הטובים, המשרתים והמסורים".

בני גנץ מאיים בפרישה מהממשלה ברקע חוק הגיוס (צילום :דוברות בני גנץ)

"לצערי הרב, אני לא סומך בהקשר הזה שמערכת המשפט תחלץ אותנו מעונשו של נתניהו וממשלתו, זה כנראה לא יקרה. אני די משוכנע שלא נראה בשורות גדולות מהמערכת הפוליטית. בראש ובראשונה כיוון שבני גנץ משום מה נשאר בתוך הממשלה הזאת, אני לא יודע מה הוא עושה שם. לא יודע איזה תכלית זה משרת, פשוט חוסר אחריות לאומית. וזה שותפות שלו לכל הכשלים שלו הנוראים האלה של הממשלה הזאת והוא צריך להבין את זה. הציבור יבוא איתו חשבון", הוסיף גולן.

כשנשאל על עתיד המפלגות החרדיות בכנסת, השיב כי "אני בתחושה שבמשא ומתן ומתוך ידיעה שאין להם חלופה יותר טובה מאשר הממשלה המושחתת הזאת, בסוף הם ימצאו את הנתיב החוצה. פה נתניהו יגלה יצירתיות ויוזמה וימשיך את תמרוניו הפוליטיים ובסופו של דבר יימצא פתרון. לכן אני חושב שחד משמעית צריך לצאת לרחובות, צריך להסביר לממשלה הזאת שאנחנו, העם, תופס אותה כלא לגיטימית, והיא צריכה ללכת הביתה כמה שיותר מהר. זה לא מחאה של מוצאי שבת, זה מחאה של כל יום כל היום עד שבסופו של דבר הממשלה הזאת תבין שהיא לא יכולה יותר למשול".

בהמשך מתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ואמר כי "אנחנו פה באיזשהו מאבק במלחמת התשה שכידוע, מדינת ישראל וצהל לא יוצאים מי יודע מה ממלחמת התשה. מלחמת התשה היא מלחמה שאין בה הכרעה, מי שמצפה שדרך מלחמת ההתשה הזאת אנחנו נשנה את כללי המשחק עתיד להתאכזב. הבעיה היא לא צבאית, היא קודם כל מדינית. העובדה שאנחנו נמצאים אוטוטו חצי שנה בתוך מלחמה זו בושה וכלימה, חידלון מדיני וביטחוני שכל כולו באחריות בנימין נתניהו וכל שריו חסרי הכשירות".

יאיר גולן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
יאיר גולן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לדבריו, "היה אפשר בדרך הרבה יותר פשוטה ולפני חודשים ארוכים לחתור לעסקת שחרור חטופים, שזה בעיניי אינטרס עליון של מדינת ישראל והחברה הישראלית, כי בלי זה אנחנו מפרקים את בסיס הקיום המשותף שלנו, לא פחות מכך. זה סמל שאסור להפר בו את האמון בין האזרחים לבין הממשלה. לאחר מכן ברור שהסכם החזרת החטופים היה מוביל להפסקת הלחימה בדרום והפסקת הלחימה בצפון והייתה נפסקת הבושה הזאת שחצי שנה אזרחי הצפון לא יכולים לגור בבתיהם. לא היה כביזיון הזה בתולדות מדינת ישראל. צריך קודם  להגיע לרגיעה ביטחונית, ללכת לבחירות, להחליף את הממשלה, ואחרי זה להתחיל לטפל בבעיות היסוד של מדינת ישראל, אלה החיצוניות וגם הפנימיות".