הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה אישרה הערב (חמישי) למנות את רפאל אנגל לתפקיד המנהל הכללי של המשרד לביטחון לאומי.  הוועדה קבעה כי המועמד עונה על תנאי הסף להשכלה ועונה על תנאי הכשירות לניסיון בתפקיד ניהולי בכיר. עוד נטען כי היא התרשמה מהופעתו ומהעשייה המשמעותית בתחום הביטחוני, ומהמוטיבציה שהפגין לתפקיד וללימוד תחומי העיסוק של המשרד.

כזכור, במכתב לנציבות המדינה כתב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי ״לרפאל אנגל ניסיון ניהולי רב שנים במערכות רבות ומגוונות המעניקות לו ידע מקיף ורוחבי בניהול תהליכים ארוכי טווח, תקציבים מסועפים ומערכות ממשלתיות״. את מכתבו חותם השר וטען כי ״אנגל יביא למשרד לביטחון לאומי ממרצו ומניסיונו, תהליכי ביצוע משמעותיים שיכללו גם תוכניות משמעותיות לגופי ביטחון הפנים בשיתוף פעולה מלא של כלל היחידות במשרד ושל גופי הביטחון, תוך ניהול תקציבי המשרד והפקת המרב מהם״.המינוי שלו כפוף לאישור ועדת הבכירים בנציבות שירות המדינה. 

אנגל, שמשמש כיום סגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית מטה בנימין, מילא בעבר תפקידי ניהול בעמותות הימין רגבים ועטרת כהנים. המינוי צפוי לעלות לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.