בפגישה שהתקיימה אמש (חמישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין משפחות החטופים, הן הטיחו בו ביקורת וסיפרו על היחס שהן מקבלות מהממשל האמריקאי לטענתן. הנציגים אמרו כי "לא רק מחבקים אותנו בבית הלבן - אלא גם נותנים לנו במה ומעדכנים אותנו. אנחנו לא מקבלים את זה מממשלת ישראל", כך דווח ב"וואלה!".

בתמיכת ראש המוסד: האם ישראל תתגמש עוד יותר במו"מ לעסקת החטופים?
"חשש לחיי אדם": האזהרה החריגה של מפקד מחוז ת"א לקראת המחאה בקפלן

בנוסף, ביקשו מראש הממשלה לשמור על יחסים תקינים עם האמריקאים ועם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, למרות המחלוקות ביניהם. הם הדגישו, כי חשוב להשאיר את נושא החטופים כסוגיה דו-מפלגתית בארה"ב.

בנימין נתניהו במסר לג'ו ביידן (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

שניים שהשתתפו בפגישה דיווחו ל"וואלה!" כי בתגובה לטענותיהן, ראש הממשלה אמר שלאורך ההיסטוריה האמריקאים לחצו הרבה פעמים על ישראל וטעו. הוא אמר, כי היו הרבה ראשי ממשלה שאמרו "לא" לארצות הברית - וגם הוא עושה כן כשהוא חושב שצריך.

עוד ציין, כשהאמריקאים אמרו לדוד בן גוריון לא להקים מדינה - אך הוא הקים מדינה. הוא המשיך ואמר כי הם אמרו ללוי אשכול לא לצאת למלחמת ששת הימים אך יצא למלחמה בכל זאת, וכי אמרו לבגין לא להפציץ את הכור העיראקי - אך הוא בכל זאת הפציץ. "כל אלו היו הדברים הנכונים לעשות", אמר נתניהו למשפחות.

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

עוד דווח, כי ראש הממשלה ציין שבתחילת המלחמה האמריקאים ניסו להפחיד את ישראל ולטעון שכניסה קרקעית תביא לכמות עצומה של הרוגים - אך זה לא קרה, "גם עכשיו אנחנו עושים את הדבר הנכון עבור ישראל למרות מה שהאמריקאים אומרים", אמר.

הוא הוסיף כי הוא כעס מאוד על בחירת ארה"ב לא להטיל וטו על החלטת האו"ם שקראה להפסקת אש ולשחרור חטופים. המשפחות אמרו לו שההחלטה שעברה באו"ם הייתה קרובה לזו שנפלה כמה ימים לפני כן, בעקבות וטו של רוסיה וסין. נתניהו השיב "זו החלטה שונה לגמרי. הם הורידו את המשפט המחבר. אני מאוד כועס ומאוכזב. ברגע שחמאס רקדו ושמחו זה אומר שנתנו להם ניצחון".

מצעד של חמאס בעזה (צילום: REUTERS/Ahmed Jadallah AJ/TZ)
מצעד של חמאס בעזה (צילום: REUTERS/Ahmed Jadallah AJ/TZ)

בסיום השיחה הבהיר שארה"ב לא מפעילה לחץ מספק על קטאר, "הם יכולים להפעיל לחץ גדול יותר על קטאר" - אמר. הוא חזר ואמר שהתאכזב שהם חידשו עם קטאר את החוזה על הבסיס הצבאי.

כזכור, משפחות החטופים יצאו במסיבת עיתונאים לפני כשבועיים בה ביקרו בחריפות את התנהלות הממשלה. הם סיפרו כי קראו לממשלה ולקבינט להיפגש איתם - ותשובותיהם לא נענו. דני אלגרט, אחיו של יצחק אלגרט שנחטף מביתו מקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה, שיתף כי לאחר סרטון התעמולה שהפיץ חמאס על כך שאחיו נהרג בשבי - אף אחד מהממשלה לא התקשר אליו: "הודיעו לי ביום שבת והראו לי סרטון.

דני אלגרט אחיו של יצחק אלגרט במסיבת עיתונאים של משפחות החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

אף אחד, לא מהקבינט, לא מהממשלה, לא מראש הממשלה, ולא אשתו, לא יודע, אולי לא היה לה זמן גם - לא הרים אליי טלפון לשאול אותי מה העניינים. לא התקשרו לשאול, 'מה קורה דני, איך אתה עם הידיעה שקיבלת? איך המשפחה? הכל בסדר? צריך משהו?'", שיתף בעצב. עוד אמר, כי בעצם לא קיבל הודעה רשמית בנושא.