ירדן פיבקו, בתו של איציק גלרנטר החטוף בעזה, שוחחה הבוקר (שלישי) עם ניסים משעל וענת דוידוב, ותקפה בחריפות את ההפגנות ברחוב קפלן בתל אביב נגד הממשלה.

איילון נחסם, לפידים ומדורות מול הקריה: אלפים מפגינים נגד הממשלה

"גם הבוקר אני קמה ומתפללת בתקווה שאבא שלי יחזור אלינו. בידנו לצערנו אין מידע אחרון, אנחנו שייכים לקבוצה מאוד קטנה של אזרחים שנחטפו, שמה שמחבר בניהן זה שהם לא תושבי המקום, הם נקלעו לסיטאוציה היו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. חברים שהיו עם אבא שלי נרצחו, הם היו ארבעה ברכב שלושה מהם נרצחו, ורק אבא שלי חסר, איננו. לא יודעים מה עלה בגורלו, אנחנו בחשכה מוחלטת", פתחה פיבקו את דבריה. 

"אנשי מחאת קפלן הם לא משפחות החטופים, גם אם מתוך משפחות החטופים יש מי שחושב, תמך או ראה לנכון במחאת קפלן עד שישה באוקטובר זה לא אומר. מחאת קפלן היא לא מחאת משפחות החטופים. ועם כל הכבוד למחאת קפלן, אני חושבת שאסור שעל סדר היום ייכנסו לתוך המחאה או הרצון או המעשים שעושים משפחות חטופים כדי להחזיר את היקרים להם, ייכנסו עוד נושאים כמו מחאת קפלן שהייתה פה גם לפני. לא למדנו שום דבר?", הוסיפה.

"זה מזיק, אני רואה את האנשים סביבנו", זעקה. "אני רואה את מי שמקבל את האינפורמציה הזו על ידי התקשורת, אני רואה מה זה גורם לאנשים לחשוב. שבסוף מפעילות של 12 שעות של 140 משפחות שחושבות ועובדות, לא ישנות ולא אוכלות כבר חצי שנה, בסוף מה שיוצא זה ציטוט משפחות חטופים לראש הממשלה נתניהו - 'נרדוף אותך'. מה? לא הבנתי איך זה קשור, איך דוחפים את חוק הגיוס".

פיבקו המשיכה והבהירה כי "זה בסדר שהם רוצים להפעיל לחץ על ראש הממשלה, יש דרכים להפעיל לחץ על ראש הממשלה שהן לא חוסמות כבישים ולא מפריעות לאנשים בחיים. במשפחות החטופים יש כל כך הרבה עשייה".

"זכותה של כל משפחה, של כל אזרח, להתמודד עם הדבר הזה כמו שהוא רואה לנכון, מכבדת את כולם, אבל אני חושבת שיש פה ניצול וקצת השתלטות של גורמים אחרים שבכלל לא קשורים לחטופים, שמנצלים את כאבן של משפחות החטופים והמחאה הזו", טענה.