המחאה הסוערת שהתרחשה במוצאי שבת האחרון סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים ממשיכה לעורר סערה. אתמול, משפחות שכולות, שאיבדו את יקיריהן מ-7 באוקטובר, קיימו  "הצהרה דחופה" בהר הרצל בירושלים וביקרו את ההפגנות הסוערות.

אחד מהם, איציק בונצל, אביו של סמל-ראשון עמית בונצל ז"ל שנהרג בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה ב-6 בדצמבר, שוחח הבוקר (שישי) עם אריה אלדד ורון קופמן ב-103FM ומתח ביקורת חריפה. במהלך השבוע ראינו מראות שהחזירו אותנו ל־6 לאוקטובר וחודשים רבים לפני. לא האמנו למראה עינינו. ראינו את אותן תמונות ושאלנו את עצמנו 'הייתכן הדבר אחרי המחיר הכל כך כבד ששילמנו?' 600 ילדים שפשוט מסרו את נפשם על קידוש השם כדי שהדברים הללו לא יקרו", אמר בפתח דבריו.

"ראינו איך האחדות המדהימה שהתגבשה במהלך חודשי הלחימה עומדת להתפורר, ומחזירה אותה לנקודת ההתחלה לפני המלחמה. לא יכולנו לעמוד מנגד. נערכו בישראל 600 לוויות של חיילים מתחילת המלחמה, חרדים, חילונים, דרוזים, מכל גווני הקשת החברתית בישראל, ובכל 600 הלוויות חזרו ההורים הקריאה לאחדות. נשבענו מול קברם הפתוח של בנינו שנעשה הכל למען אחדות בעם ישראל", הוסיף.

ההפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
ההפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

עוד סיפר בונצל כי "הייתי בהפגנה בירושלים בשלישי, הסתובבתי כדי לראות מה מדובר. נאומים של הסתה, אמירות מאוד קשות, לא מדובר היה באמירה לשחרור החטופים או דרישה מהממשלה בנוגע לעניין. היו 16 משפחות אולי, אני לא יודע. קולם לא נשמע. הייתי שם, ראינו את המראות הקשים, לא ראיתי ש-16 משפחות, לא ראיתי אותם זורקים לפידים או מנסים להגיע לבית ראש הממשלה. אלה לא המשפחות הקדושות הללו. זו הייתה הפגנה שכל הייעוד שלה הוא להפיל את הממשלה, וזה לא הזמן. בשעה שאנחנו מדברים יש קרבות עזים בעזה, חיילים מסכנים את חיים. אנחנו נמצאים בשעה של המלחמה".

"כשבני נהרג ב-6 לדצמבר הוא נהרג ב-11. באותו יום רביעי ארור, בו עמית שלי נהרג בעזה, הייתי ברכב בדרכי ללקוח ושמעתי את הוויכוח הצורם ברדיו על כספים לחרדים. אמרתי לעצמי באותה שעה, כשיושבים בתקשורת ופוליטיקאים מתקוטטים, כדורים פילחו את גופו של בני ואין לי יותר ילד. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתפלג? לכל דבר יש זמן. חייבים כולנו לאחד כוחות, המשפחות השכולות מתחננות. רק אחדות. אין לאף אומה בעולם את הנשק הקטלני שיש לנו והוא נשק האחדות, רק איתו ננצח", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm