"פולין מעוניינת לשמור על יחסים טובים": בהמשך לשיחת שר החוץ ישראל כ"ץ עם שר החוץ הפולני ולדיסלב שיקורסקי, ביום שישי התקיימה במשרד בחוץ בוורשה פגישה של שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה עם סגן שר החוץ הפולני אנדז'י שיינה - כך דווח ל"מעריב".

הגופה הייתה קבורה באדמה: כל מה שאפשר לחשוף על חילוץ גופתו של קציר
המחאה נגד הממשלה נמשכת: אלפים מפגינים בתל אביב

רכב הסיוע שהופצץ בעזה (צילום :רשתות ערביות)

שיינה אמר כי למרות האירוע החמור בעזה בו נהרג האזרח הפולני דמיאן סובול, פולין מבקשת לשמור על יחסים טובים ובכוונתה לשלוח בקרוב שגריר לישראל. השגריר עדכן במידע על נסיבות האירוע בעזה וציין כי ישראל מנהלת חקירה עצמאית ותמשיך לעדכן את הצד הפולני בתוצאותיה.

מפת המרחב בו אירע הרג עובדי הסיוע (צילום: דובר צה''ל)
מפת המרחב בו אירע הרג עובדי הסיוע (צילום: דובר צה''ל)

סגן שר החוץ אמר שבניגוד למה שפורסם השגריר ליבנה לא זומן לנזיפה אלא הוזמן לפגישה כדי לדון בהתפתחויות. השגריר חזר על ההתנצלות של הנשיא הרצוג ושלו אישית והביע צער עמוק על האירוע הטראגי שבו נהרג אזרח פולין, וביקש את סיועו של משרד החוץ הפולני ביצירת קשר עם משפחתו. סגן השר שיינה חזר וציין את רצונה של פולין ביחסים טובים עם ישראל ואמר כי פולין מחויבת להילחם באנטישמיות.

עזתים עומדים ליד רכב ארגון הסיוע שנפגע השבוע בעזה  (צילום: רויטרס)
עזתים עומדים ליד רכב ארגון הסיוע שנפגע השבוע בעזה (צילום: רויטרס)

 כמו כן, בישראל וגם בפולין רבים תוהים האם פולין תדרוש חקירה ופיצויים גם למשפחתו של אלעד קציר ז"ל, בעל האזרחות הפולנית שנרצח בידי הג'יהאד האסלאמי, כפי שהם דורשים במקרה של האזרח הפולני שנהרג בידי ישראל.

כזכור, שבעה אזרחים זרים שפעלו בעזה במסגרת ארגון הסיוע הבינלאומי "World Central Kitchen" נהרגו במהלך תקיפה אווירית המיוחסת לישראל במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל דניאל הגרי הגיב להרג עובדי הסיוע ברצועת עזה, והביע התנצלות מטעם צה"ל והבהיר כי הצבא יתחקר לעומק את האירוע הדרמטי.