לא רק אצלנו, אלא בכל העולם עוסקים בנושא התגובה של ישראל למתקפה האיראנית בלילה שבין שבת לראשון. הדילמות, החשש מהסלמה אזורית ומה קורה בראש של בנימין נתניהו ובכירי איראן - בכל אלו, בדומה לאזרחי ישראל, דן הבוקר (שני) ה"גארדיאן".

פרטים חדשים על המתקפה האיראנית: הנזק לבסיס נבטים נחשף

"בעבר היה די מדויק לומר שנתניהו לא היה בדרך כלל אחד שהסלים דברים. במלחמותיו עם חמאס, הוא העדיף מלחמות קצרות, אינטנסיביות ומוגבלות, בהן הוא יכול לשלוט ולחשב את המהלכים", אמרה לעיתון דליה שיינדלין, אסטרטגית פוליטית ועמיתת מדיניות בקרן Century.

היא הוסיפה: "הבעיה היא שהשביעי באוקטובר שינה את חוקי המשחק. איך נתניהו פעל בעבר לא רלוונטי כעת, כי המצב שונה לחלוטין. הדבר נכון גם לגבי איראן: אנשים תמיד אמרו שטהראן אף פעם לא נוקמת בצורה רצינית. ובכן, אחרי סוף השבוע הזה זה כבר לא המקרה".

"חצי שנה לאחר הטבח, כמעט אף אחד מיעדי נתניהו בעזה לא הושג: יותר מ-100 בני ערובה, רבים מהם כבר מתים, נותרו ברצועה; חלק גדול מהמנהיגות של חמאס עדיין בחיים, והצבא הישראלי עדיין נלחם באותם האזורים שבהם הוא שולט במשך חודשים. נתניהו איים במשך שנים על טהרן - אבל הוא עדיין לא גיבה את הרטוריקה שלו בפעולה ישירה וגלויה. תושבי האזור יכולים רק לקוות שהוא לא רואה כעת באפשרות הלא ידועה הזו כעוד הזדמנות פוליטית", נכתב בעיתון.

"מקור שבקיא בשיחות המרתון בנושא האיראני שנערכו בקבינט בשבוע האחרון אמר לי: 'אם הן היו מצולמות ומועלות ליוטיוב, היו היום ארבעה מיליון אנשים בנמל התעופה בן גוריון שמחפשים דרך לברוח מכאן'", ציטטו בגארדיאן את רונן ברגמן.