מלחמת חרבות ברזל: הכתבת המדינית פוליטית של 'מעריב', אנה ברסקי שוחחה היום (שלישי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM על היחסים המתוחים בין ישראל וארה"ב על רקע רצונה של ישראל להגיב למתקפת הטילים של איראן שאירעה במוצ"ש האחרון.

"קחו את החוק לידיים": הפתרון של הסנאטור להפגנות הפרו-פלסטיניות
"המטרה בדרך - צריך להוריד אותה": סיפור הגבורה של הטייס שהשתתף במבצע היירוט

בפתח הראיון דיווחה: "הודלף לתקשורת האמריקנית, שהדרג הצבאי והמדיני היו תמימי דעים שצריך להגיב מהר ככל האפשר וכואב ככל האפשר. ומה שמנע את התקיפה היא אותה שיחת טלפון לילית של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלא אומר 'לא', אבל אומר 'חכו'".

"ישראל צפויה לפעול נגד איראן בשני מישורים, הפרסום שלנו נוגע למישור הדיפלומטי, המדיני", המשיכה. "שבשונה מכל מיני מדינות איראן כן מאוד רגישה לסנקציות כמדינה שמוטלות עליה סנקציות שנים רבות, "בישראל סבורים שהדרך הדיפלומטית לפגוע באיראן היא בהחלט נכונה במקביל לתגובה צבאית".

"לכן ישראל פותחת במהלך מדיני שדורש  ממדינות להכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור ולהטיל סנקציות במיוחד על פרויקט טילים של איראן. איראן מאוד רגישה לביקורת בין-לאומית לסנקציות. בישראל סבורים שיש לפגוע דיפלומטית באיראן בשילוב עם תגובה צבאית", הוסיפה.

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בסיום השיחה אמרה הכתבת: "בקשר להדלפות גם אנחנו קיבלנו אותן והם הוכחשו שמי שהיו הניצים בקבינט הם גנץ ואייזנקוט. ברגע שקורה משהו בפועל אין הדלפות מקבינט המלחמה. מה שכן, אין תסריט שבו ישראל לא מגיבה בכלל, תגובה בהחלט תבוא".