200 ימים בשבי: יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס שנחטפה לעזה ביחד עם בעלה ירדן וילדיה אריאל וכפיר, הפנתה הערב (שלישי) אצבע מאשימה כלפי הממשלה ואמרה כי היא "ויתרה על החטופים". בראיון ל"חדשות 13" הבטיחה זיילר כי "הפרוטוקולים ייחשפו יום אחד, כולנו נראה כמה הזדמנויות היו להציל אותם, מה היו המחירים שכל כך התעקשו שלא לשלם".

סערת קולומביה: הקמפוס האמריקאי הוא מרחב פורה לאנטישמיות חדשה
איראן גרעינית בתוך שבועות? ההודעה הדרמטית של סבא"א

"אני חושבת שאולי הגיע הזמן להגיד את זה - ויתרו על החטופים", אמרה זיילר. "על הצד השני אין לי מה להגיד, הם היו מפלצות והם יישארו כאלה. הציפייה שלי היא מההנהגה שלי. מהחוזה מול ההנהגה שלי, שאם משהו כזה קורה הם יעשו הכל כדי להציל אותי ואת המשפחה שלי. הסיסמאות נשארו, לחץ צבאי והניצחון המוחלט".

בהמשך הבטיחה כי "הפרוטוקולים ייחשפו יום אחד", והוסיפה: "אנחנו כולנו נראה כמה הזדמנויות היו להציל אותם, מה היו המחירים שכל כך התעקשו שלא לשלם".

"לחטופים אין זמן, זה לא עובד על אותו ציר זמן", המשיכה זיילר. "בעבר הייתה יכולה להיחתם עסקה שהייתה במחיר מגוחך לעומת מה שאנחנו שומעים היום. אנחנו שם, אנחנו בפגישות. אומרים לנו משהו אחד, ואז בהצהרה התקשורתית אומרים משהו אחר. זה יכול להסביר את התסכול והייאוש. אם מה שהופך אותנו למדינה דמוקרטית ומה שמבדיל אותנו זה מהצד השני, זה שאסור לקחת מאיתנו את הזכות להעביר ביקורת".

יפעת זיילר פז עם תמונת משפחת ביבס (צילום: יוסי אלוני)
יפעת זיילר פז עם תמונת משפחת ביבס (צילום: יוסי אלוני)

לסיום התייחסה לסרטון החטיפה המצמרר של ירדן ביבס שפורסם בשבוע שעבר, בו הוא נראה כשהוא מובל לעזה על אופנוע, מבוהל ומוקף מחבלים פלסטינים, ובהמשך פצוע ומגואל בדם. "לשירי ולירדן אין תחליף", אמרה זיילר. "הסרטון של ירדן מחזיר את תחושת התסכול שלא היו שם לעזור לו. הוא יצא מהממ"ד בשביל בשביל להגן על שירי והילדים. הוא גיבור שמגיע לו שיעשו הכל בשביל להחזיר אותו הביתה. לראות את הסרטון הזה ואיך שמתייחסים אליו, ואת המבט שלו, אי אפשר להתאושש מזה".

תיעוד קשה לצפייה מחטיפתו של ירדן ביבס (צילום :רשתות ערביות)