ארה"ב אישרה היום (רביעי) בסנאט ברוב מוחץ של 78 קולות כי תעביר חבילות סיוע לישראל, אוקראינה וטייואן, ביניהם כ-15 מיליארד דולר לישראל. על אף הבשורה, שר התפוצות, עמיחי שיקלי, התבטא הבוקר בכאן רשת ב' ואמר: "ביידן נתון ללחצים שגורמים לנזק ביחסים ארה"ב לישראל. אם הייתי אזרח אמריקני עם זכות הצבעה, הייתי בוחר בטראמפ וברפובליקנים". 

איראן במסר לישראל: "תקיפה עלולה להוביל לסופו של המשטר הציוני"
"לאיש הפוטושופ מגיעה העלאה": התמונה של שרה נתניהו עוררה סערה ברשת

שיקלי טען כי אמנם ביידן הוא ידיד של ישראל, אך אמירותיו בנוגע לגינוי האנטישמיות הגואה והמחאות הפרו-פלסטיניות לא חזקות מספיק. הוא הוסיף באותו הקשר כי "מעבר לארגונים, יש המון כסף קטרי שהגיע בעשורים האחרונים לקמפוסים האלה, בדגש על פקולטות למדעי הרוח".

"אני לא יודע אם אנחנו יכולים כמשרד התפוצות להעלים את התופעה לחלוטין. זה חלק מאקוסיסטם אידיאולוגי של 'תרבות ה-Woke', שמחלקת את העולם למדכאים ומדוכאים. ישראל והאדם הלבן הם המדכאים, והפלסטינים הם הכי מדוכאים. אנחנו צריכים לתת מענה לסטודנטים שלנו גם בהיבטים של חוסן נפשי וכל פעילות שיכולה לסייע להם - גם לאפשר להם להגיע ללמוד בארץ וגם לצאת אחרי הארגונים שהם מחוללי האנטישמיות והדה-לגיטימציה".

לסיום סיכם וסבר שיקלי: "אני לא חושב שארצות הברית תחת הנהגתו (ג'ו ביידן) מקרינה עוצמה. זה פוגע גם במדינת ישראל וגם בהרבה מדינות אחרות".