מפגינים רבים הגיעו היום (שישי) להפגין מול ביתו של השר בני גנץ בראש העין, זאת בהובלת תנועות כמו "דורשינוי", "בונות אלטרנטיבה", החזית הוורודה, מטה המאבק - חופשי בארצנו, עד כאן ואמהות בחזית.

חמאס השיב למתווה שעל הפרק: האם עסקה תצא לפועל בקרוב?
לצד התייצבות הליכוד: האם מפלגות האופוזיציה היו יכולות להרכיב היום ממשלה? | סקר "מעריב"

המפגינים והמפגינות מחו נגד התנהלות הממשלה ומול המשבר המתמשך בצפון ובדרום, כשבמוקד הקריאות עמדה הדרישה מהשר בני גנץ ומפלגת המחנה הממלכתי לפרוש באופן מידי מהקואליציה וללכת לבחירות חדשות.

במהלך ההפגנה הבעירו המפגינים מדורות בסמוך למתחם ציבורי ואף אבוקות. כמו כן, אחד המפגינים תקף את השוטרים ונעצר, בהמשך ניסתה אחת המפגינות לפרוץ את גדרות המחסום שהקימה המשטרה ונעצרה במקום.

הפגנה מול ביתו של גנץ. מפגין נעצר  (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנה מול ביתו של גנץ. מפגין נעצר (צילום: דוברות המשטרה)

הפגנה מול ביתו של גנץ (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנה מול ביתו של גנץ (צילום: דוברות המשטרה)

עינב צנגאוקר, אמו של מתן: "203 ימים יותר מדי שבני מוחזק בידי החמאס. גנץ נכנס במטרה להבטיח שמטרות המלחמה יושגו אך עד כה 133 חטופים נמקים בעזה וחמאס לא מוטט. אם הסיבה שגנץ ואייזנקוט נשארים היא על מנת להכשיר את טרפוד העסקה בידי נתניהו, אין כל סיבה שימשיכו לשבת סביב השולחן - ידיהם של כל חברי הקבינט מגואלות בדם החטופים שנרצחו בשבי, וגנץ צריך לדעת שגם עליו האחריות לחייהם של החטופים. כניסה לרפיח אינה לונה פארק, אלא מבצע צבאי של חודשים, זמן שאין להם בשבי. אם גנץ ויתר על בני ושאר החטופים מבלי לעדכן אותנו, אז שיאזור אומץ ויודה כי גם הוא כשל בהחזרת החטופים."

נדב זלצברגר, דובר תנועת דורשינוי, ממארגני ההפגנה: "אנו קוראים לשר גנץ לקחת אחריות ולהוות דוגמה. נכון שהוא לא ישב בממשלה ברגעים שקדמו לאסון השביעי באוקטובר, אך מאז הצטרפותו לקואליציה הזו, הוא חולק באחריות המלאה למחדליה. הגיע הזמן לומר די. הישארות בממשלת הכישלון הזו מהווה הפניית גב לציבור שקיווה לראות תיקון ושינוי. אדוני השר גנץ, קח אחריות והובל את מפלגתך החוצה מהממשלה עוד היום. ישראל זקוקה בדחיפות לממשלה חדשה, מתפקדת, שתדע להתמודד עם האתגרים מבית ומחוץ מתוך ערנות, נחישות ואחריות, ושתשיב את האמון האבוד של אזרחי ישראל במנהיגיהם. הצעד האמיץ שלך היום, הוא התקווה של כולנו לעתיד".

מטעם בונות אלטרנטיבה נמסר: "גנץ הצו 8 שלך נגמר. הגיע הזמן להפסיק להכשיר את השרץ. הממשלה הפקירה את החטופים ב7.10 וממשיכה להפקירם כשאינה מביאה עסקה שתחזיר אותםן הביתה. נגמר הזמן. ישראל חייבת מנהיגות. פרישה מהממשלה היא צו השעה".

יניב סגל, מוביל החזית הורודה: "זה הזמן למנהיגים, לא לעציצים. המלחמה בעזה נגמרת בשקט, העזתים חוזרים לחוף הים ואצלנו הצפון והדרום עוד תחת אש בזמן שהחטופים נמקים בשבי. גנץ- הגיע הזמן לצאת מממשלת האסון ולקרוא לבחירות במושב הקרוב. ההפיכה המשטרית ממשיכה בחסות הלחימה. למען החיילים, החטופות והדמוקרטיה הישראלית- צאו מהממשלה".