חברת הכנסת מטעם יש עתיד, מירב בן ארי, פנתה הבוקר (ראשון) לפרקליט המדינה, עמית איסמן, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על רקע תאונת הדרכים בה היה מעורב ביציאתו מזירת הפיגוע ברמלה ביום שישי האחרון.

משלחת חמאס תגיע לקהיר: זוהי ההצעה המצרית שמסתמנת על השולחן
נתניהו ניסה להתחמק מהאג? פרטים חדשים על ההקלות לאסירי הנוח'בה

בן ארי כתבה לפרקליט המדינה: "לפי עדויות ודיווחים מזירת התאונה, רכב השר חצה את הצומת באור אדום בניגוד לחוקי התנועה ולמרות שלא היה שום צורך מבצעי, כאשר יושבי הרכב אינם חגורים. האזרח שנסע ברכב מולו נפצע באורח בינוני ולרכבו האישי נגרם נזק רב. מעדותו האישית אף עולה כי מאבטחי השר כיוונו עליו את נשקיהם לאחר התאונה".

הרכב ההפוך של השר איתמר בן גביר (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הרכב ההפוך של השר איתמר בן גביר (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

חברת הכנסת בן ארי ציינה כי "זוהי לא הפעם הראשונה שהשר עובר על חוקי התנועה. נראה כי עבירות התנועה אשר לא חלה לגביהן חסינות, מתרחשות בנוכחותו וככל הנראה בהנחייתו המלאה. בכך, השר לא רק מסכן את חייו שלו עצמו אלא גם את חייהם של הסובבים אותו".

"לאור העובדה שביום שישי האחרון השר היה מעורב במקרה שבבירור סיכן חיי אדם, חציית צומת באור אדום ללא כל הצדקה או צורך מבצעי, אני מבקשת שתפעל על מנת לפתוח בחקירה פלילית לאלתר ובדחיפות האפשרית", דרשה חבר הכנסת והוסיפה, "אבקשך לפעול בדחיפות האפשרית לפסילת רשיונו של הנהג הפוגע, כנהוג בתאונות דרכים מסוג זה".

מירב בן ארי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מירב בן ארי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כזכור, רכבו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התהפך ביום שישי האחרון בצומת ההסתדרות ברמלה, בדרכו חזרה מזירת הפיגוע בעיר. השר נפצע קל בתאונה ופונה למרכז הרפואי "שמיר-אסף הרופא". בנוסף לשר פונו מהזירה בתו, נהגו, אחד ממאבטחיו ונהג הרכב הנוסף שהיה מעורב בתאונה, כולם במצב קל ובהכרה מלאה. מאוחר יותר, לבקשת השר, הוא הועבר להמשך השגחה בבית החולים הדסה והיום הוא שוחרר לביתו.