ג'ים ביידן, אחיו של הנשיא ג'ו ביידן, שיתף פעולה עם פקידי ממשל קטארים במסעו לאיסוף תרומות וכספים למיזמי בריאות בארה"ב, כך עפ"י עדויות שנמסרו מבית המשפט לפשיטות רגל בקנטקי ומדיווח שעלה בארגון התקשורת "פוליטיקו".

שבעה חודשים לתוך המלחמה: יש רק דבר אחד שמשפיע על החמאס
בנשימה אחת עם פוטין? ההשלכות ההרסניות שעלולות לפגוע בישראל בבית המשפט בהאג

עדתו של מנהל קרן Third Friday ושותף עסקי לשעבר של ג'ים ביידן, מייקל לויט, מעידה ששתי חברות שהובילו את מאמצי גיוס הכספים, "פלטינום גרופ" ו-"אוברמאייר ייעוץ הנדסי", היו בבעלות חלקית של חברי ממשלת קטאר. אחת מהחברות שיתפה פעולה ישירות עם ג'ים ביידן במאמצי גיוס התרומות הרב-שנתיים. 

החברה השנייה סיפקה גיבוי כלכלי לסדרת הלוואות שרשת בתי החולים "אמריקור" שילמה לג'ים ביידן, כך על פי מסמכים ועדויות שהגיש לויט במהלך הליך פשיטת הרגל הפדרלי. אם יוכחו העדויות כנכונות, הן יהוו חלק מהקשרים הפיננסיים הקרובים ביותר הידועים בין קרוב משפחה של הנשיא ג'ו ביידן לבין ממשלה זרה.

גיוסי הכספים של ג'ים ביידן החלו עם עזיבתו של אחיו את תקפידו כסגן הנשיא. עפ"י רישומים ומיילים שהתגלו, נראה כי ג'ים ביקש מאחיו הנשיא סיוע בעקיפת מגבלות על תנועות כסף בינלאומיות. תחילה, ביוני 2017, עבד עם רשת בית החולים "אמריקור" וכדי לגייס עבורה כסף חבר למנכ''ל קבוצת "פלטינום גרופ" האמריקאית, עמאר רוסטום, ולמייקל לויט שיצא לקריירת פיננסים והשקעות, והיה כאמור לבעליה של קרן הגידור Third Friday ומחבר עלון פיננסי פופולארי בארה"ב.

שלושתם יחד חיפוש מימון השקעות ממקורות במזרח התיכון עבור "אמריקור" ומיזמים נוספים, ולבסוף קיבלו סיוע מגורמים קטארים שגילו עניין בהשקעה. באחת ממצגות החברה שנחשפו צוין כי "אמריקור" מחפשת מימון של 30 מיליון דולר לרכישת בתי חולים. ג'ים תואר שם כ"אחיו ויו"ר מימון הקמפיינים של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן". 

במהלך מאי 2018, גיוס הכספים נעצר עקב חודש הרמדאן, תנועת הכספים החלה להאט והמתחים בין הגורמים המעורבים עלו. באותה העת, לויט העביר לג'ים מייל לפיו נתקל בחסימה בעת ניסיון העברת כספים. ג'ים מאוחר יותר טען שגיוס הכספים נעצר בגלל "היעדר פרויקטים ברי קיימא לגיבוי". 

לויט, ג'ים ושר האוצר הקטארי דאז עלי שריף אל-עמאדי עמדו לערוך פגישה ולדון על הדברים, אך לאחר שאל-עמאדי עזב את תפקידו ב-2021 עקב מעצרו בגין חשד לשחיתות שבסופו הורשע בהלבנה של יותר מחמישה מיליארד דולר ונידון ל-20 שנות מאסר, ספק אם הפגישה התקיימה.

לאחר שנפרדו דרכם של לויט וג'ים בחודש יולי של אותה השנה, שבו השניים זמן קצר לאחר מכן לעבוד יחד והעמיקו את קשריהם הפיננסיים. הקרע שב והחל שנית בשנת 2022, בה נתבע לויט על מעילת כספים בקרן אותה ניהל. סמוך לאותו הזמן טען רוסטום כי לויט זייף את חתימתו על מסמכי הלוואות שונים, ולבסוף הואשם ע"י בית המשפט במתן עדות שקר. ג'ים ביידן לא הוגדר כנאשם בתיק. 

מטעם נציגו של ג'ים ביידן, שגרירות קטאר או הבית לבן טרם נרשמה תגובה.