כיממה לאחר הודעת חמאס על הסכמתו לעסקה ותחילת התמרון של צה"ל במזרח רפיח, בחדשות 13 פורסמו הערב (שלישי) תוצאותיו של סקר מנדטים חדש. על אף ההיפרדות מגדעון סער, המחנה הממלכתי של בני גנץ ממשיכה להוביל עם 30 מנדטים.

הבית הלבן מבהיר: "עמדות ישראל וחמאס מאפשרות להגיע לעסקה"

הליכוד עומדת על 19 מנדטים, יש עתיד רשמה 15 מנדטים, עוצמה יהודית - 12, ש"ס וישראל ביתנו רשמו 10 מנדטים כל אחת, יהדות התורה 7, הציונות הדתית ורע"ם - 6 כל אחת, חד"ש - תע"ל עם 5. מבין המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה כרגע, ניתן לציין את הימין הממלכתי של גדעון סער, מרצ, העבודה ובל"ד. מבחינת מפת הגושים, גוש "תומכי נתניהו" רושם 54 מנדטים, לעומת 61 של גוש "מתנגדי נתניהו", כאשר מפלגת חד"ש - תע"ל נמצאת בין שניהם עם 4 מנדטים.

לשאלה, האם ישראל צריכה להסכים לעסקה שחמאס הסכים לה? 44% ממשתתפי הסקר ענו "לא להסכים", 41% ענו "להסכים" ו-15% ענו "לא יודע".

לשאלה, האם אתה מאמין שנתניהו רוצה להשיג עסקת חטופים?  44% ממשתתפי הסקר ענו "לא מאמין", 41% ענו "מאמין" ו-15% ענו "לא יודע".

עצרת משפחות החטופים  (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

לשאלה, מה חשוב יותר לנתניהו: שחרור החטופים או הישרדותו הפוליטית? 56% ממשתתפי הסקר ענו "הישרדותו הפוליטית", 30% ענו "שחרור החטופים" ו-14% ענו "לא יודע".

לשאלה, האם לדעתך מבצע נרחב ברפיח ישיג את הניצחון המוחלט? 52% ממשתתפי הסקר ענו "לא ישיג", 30% ענו "ישיג" ו-18% ענו "לא יודע".

לשאלה, האם גנץ ואיזנקוט צריכים לפרוש מהממשלה או להישאר? 40% ממשתתפי הסקר ענו "להישאר", 34% ענו "לפרוש" ו-26% ענו "לא יודע".

גדי איזנקוט, בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
גדי איזנקוט, בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לשאלה, האם ראוי שהרמטכ"ל וראש השב"כ יערכו כעת סבבי מינויים? 44% ממשתתפי הסקר ענו "לא ראוי", 31% ענו "ראוי" ו-25% ענו "לא יודע".

לשאלה, האם ראוי שנתניהו וגלנט ימנו את ראש השב"כ והרמטכ"ל הבאים? 46% ממשתתפי הסקר ענו "לא ראוי", 28% ענו "ראוי" ו-26% ענו "לא יודע".