ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (לראשונה) למשבר מול ארצות הברית: "אנחנו ערב יום העצמאות. במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים. לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת השם יחד ננצח".

קודם לכן בבית הלבן התייחסו לאמירותיו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שעוררו סערה, בנוגע לאספקת הנשק לישראל. "ביידן הבהיר את ההתנגדותו למבצע ברפיח שוב ושוב - ישירות לנתניהו", נמסר. 

ביידן על משלוח הנשק שנעצר: "שימש את ישראל להרג בלתי מעורבים"
לאחר הסערה שעורר: ביקורת מתוך עוצמה יהודית כלפי איתמר בן גביר
התרגיל של סינוואר: נסראללה לא מצליח לצאת מהמלכוד

כמו כן, דובר הבית הלבן ג'ון קירבי הוסיף: "הנשיא ימשיך לספק לישראל את היכולות הצבאיות שהיא זקוקה להן, אבל הוא לא רוצה שיהיה שימוש בסוגים מסוימים של נשק אמריקני בפעולות ספציפיות ובאזור ספציפי". 

בנימין נתניהו במסר לאיראן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

עוד טען כי "ארה"ב רוצה לעזור לישראל לפגוע במנהיגי חמאס וליצור מבנה ממשל חלופי". בנוסף, אמר כי השיחות עם ישראל בנוגע לפעילות ברפיח נמשכות. 

"המשלוח שהקפאנו לשלוח לישראל הוא פצצות של 2,000 פאונד", אמר והוסיף:"הצענו לישראלים שיטות חלופיות להביס את חמאס שאינן כוללות פעולות קרקעיות גדולות ברפיח".