מלחמת חרבות ברזל: יו״ר סיעת המחנה הממלכתי ויו״ר הועדה לקידום מעמד האישה, ח״כ פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי), שוחחה היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על האולטימטום שהציב השר בני גנץ אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו.

מתקפת הליכוד על גנץ נמשכת: "מניח תשתיות לטבח הבא"
גורם איראני: חייו של ראיסי והמשלחת בסכנה לאחר התרסקות המטוס

בפתח הראיון אמרה: "השורה התחתונה היא מאוד ברורה. לצד חירוף הנפש של חיילי צה"ל יש פה גם החלטה של מנהיגות, ובוודאי לא להתנהל כמו בצורה בה מתנהלך רה"מ. הוא מונע את הדיון הזה. יו"ר המפלגה שם אתמול את האמת מול אוזניהם של אזרחי ישראל בתקווה שנתניהו יניח תוכנית אסטרטגית או לכל הפחות יראה רצינות כלפי השותפים שנכנסו לממשלת החירום עם פרוץ המלחמה".

"בוודאי שלא כל תוכנית היא תהיה מספיק טובה, אם ניקח את נושא הגיוס אנו מבינים שבשעה הזאת אין דבר שנפתור אוכלוסיות שלמות משירות בצבא", המשיכה. "זו תוכנית בהחלט אסטרטגית בה מטרתנו לדאוג את כלל אזרחי המדינה יהיו שותפים בהגנה עליה. רה"מ צריך להראות איך הוא הולך לעשות את זה. מכאן, שנתניהו בוחר שלא לומר מה עמדתנו בנוגע לסוגיות השונות ושאין תוכנית סדורה לכך, מבחינתנו, אנו לא יכולים להיות שותפים למחדל כזה. נכנסו שיקולים פוליטיים לקודש הקודשים".

"הבעיה האמיתית בסופו של דבר היא שאין ראשית דיון בנושאים האלה. ראשי המחנה הממלכתי ביקשו פעם אחר פעם לקיים דיונים רציניים. לא יכול להיות שמנהיגות לא תקיים את הדיונים האלה. אמרנו שאנו נכנסים לממשלה מתוך אחריות, לא רבים ששו לעשות את זה. המעט שיכול לעשות נתניהו זה לכבד את שותפיו", הוסיפה.

השמדת מנהרת חמאס ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

בסיום הראיון אמרה: "גלנט הוא לא היחיד שחושב כמונו, שמבין שיש פה היעדר אסטרטגיה לאומית. יש עוד חברי קואליציה שחושבים בדיוק כמוהו. בסוף שר הביטחון הוא אדם עצמאי המשתייך לליכוד, ובסוף יש פה יחסי עבודה אבל תיאום פוליטינ אין כאן".