משרד החוץ הטורקי הודיע היום (רביעי) כי אין לו מידע על החלטה קטארית לגרש את ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. אנקרה הודיעה עוד כי אינה מכירה תוכניות של משעל לעבור לטורקיה, אך במשרד החוץ הדגישו כי "אנשים יכולים לבוא לטורקיה כרצונם".

בתוך כך, שלטונות קטאר ביקשו מחמאס שלא לקיים פעילות פוליטית גלויה בשטח הנסיכות. כך דווח העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אאוסט", שהוסיף עוד כי מוסא אבו מרזוק עזב את קהיר ועבר להתגורר עם אשתו וילדיו ברצועת עזה. מקור בחמאס אמר לעיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט", כי שלטונות דוחא הולכים לדרוש מחמאס להגביל את פעילותו, כולל מסיבות עיתונאים וישיבות ההנהגה.

אמש דיווחה רשת הטלוויזיה CNN כי מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, גורש מהמדינה ולא יוכל לנהל משם יותר את הארגון.

משעל, אשר שוהה בקטאר כבר למעלה מעשור, נמצא על הכוונת של מצרים כבר תקופה ארוכה, לאחר שזאת הכריזה על מלחמה כנגד החמאס וכמובן נגד האחים המוסלמים, אשר הוצאו מחוץ לחוק במדינה, לאחר ההפיכה הצבאית כנגד מוחמד מורסי ב-2013. ההנחה היא כי המגורשים ימצאו את מקומם בטורקיה. הצעד נעשה בעקבות הניסיון של ערב הסעודית לחמם את היחסים בין קטאר למצרים.
 
קטאר, אשר מקבלת ביקורת רבה במהלך החודשים האחרונים על עזרתה לטרור, מעוניינת להציג מדיניות אחרת, בעיקר לאור העובדה כי תארח את הגביע העולמי ב-2018.