במסגרת קו ההסברה החדש של ה"מחנה הציוני", שנועד להניף את הדגל הביטחוני-מדיני לצד הדגל החברתי, המריאו היום (שישי) יו"ר העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, ומועמדו לתפקיד שר הביטחון, אלוף במיל עמוס ידלין, לועידה בינלאומית לענייני ביטחון במינכן, שבה משתתפים גם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן ומזכיר המדינה, ג'ון קרי.

במהלך הועידה, ישא מחר אלוף במיל ידלין הרצאה שתתמקד בנושא יחסי ישראל-ארצות הברית והחשיבות האטסטרטגית שלהם. על רקע המתיחות הגואה בין הבית הלבן וחברי קונגרס בארצות הברית עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עקב כוונתו לנאום בפני הקונגרס שבועיים לפני הבחירות בישראל, מצפים בסביבתם של הרצוג וידלין בסקרנות לאפשרות של פגישה עם הבכירים האמריקאים. במחנה הציוני הדגישו כי מפגשים כאלה, אם יקרו בועידה, אינם מפגשים שנועדו להתריס או לנגח.

בוועידה ייקחו חלק קנצלרית גרמניה מרקל, שר-החוץ של צרפת, לורן פביוס, שר החוץ האיראני ובכירים נוספים.

גורם במחנה הציוני הסביר את הסיבה לשילוב הנושא הביטחוני: "הסקרים מלמדים שהנושא החברתי כלכלי עומד במוקד תשומת הלב של תומכי המחנה הציוני, אבל הניסיון ממערכות בחירות קודמות מלמד כי בשעה שהם ניצבים בפני הקלפי ומשלשים את הפתק, הנושא הבטחוני-מדיני הוא שעומד בראש מעייניהם. לכן החלטנו לשלב גם את הנושא הביטחוני מדיני בקמפיין הבחירות".