אחרי המתקפה של נשיא ארצות הברית אובמה הלילה על נתניהו, מודה היום (ראשון) שגריר ארצות הברית דן שפירו כי ארצו תצטרך לערוך "הערכה מחדש" של המצב. 



שפירו רמז בראיון לגלי צה"ל  ל"זגזוג" של נתניהו בנושא הפלסטיני ואמר: " נתניהו אמר שהוא לא יתן יד להקמת מדינה פלסטינית כל עוד הוא ראש ממשלה. זאת לא היתה המדיניות של ישראל  עד הבחירות הללו, אבל זה מצב מבלבל ואנחנו חייבים להעריך מחדש את המצב ואת העמדה שלנו בעניין הזה. עולה השאלה האם משא ומתן אפשרי, ואם לא, אילו צעדים אפשר לעשות בעניין. טרם החלטנו בעניין". 



שפירו הדגיש את החשיבות שרואה אמריקה בפתרון שתי המדינות: "אני לא יכול להכחיש שיש לנו בעיות רציניות עם כמה אמירות שנשמעו במערכת הבחירות. אחת מהן היא ההתנערות ממדינה פלסטינית, אנו מאמינים שזה הפתרון היחיד שישמור על ישראל יהודית ודמוקרטית".  



כשנשאל אם ארצות הברית תעצור כבעבר יוזמות פלסטיניות באו"ם הוא סירב לענות ישירות ואמר: "יש המון רעינות אפשריים. נשקול את המצב הזה. לא ויתרנו על המטרה - שתי מדינות לשתי עמים".



שפירו סיפר כי עקב באדיקות אחרי ליל הבחירות בישראל: "עקבתי אחרי הבחירות עד שש בבוקר, ולכן ידעתי מה קורה לפני חברים ישראלים שלי".



הוא הדגיש כי " אנו מצפים לעבוד עם נתניהו. הכל ממשיך כולל הקשרים הכלכליים הענפים.  ברור שנמשיך את השיחה בין שתי  המדינות. אני בקשר יום-יומי עם בכירים בישראל. אנו מחכים להקמת הממשלה החדשה אבל ברור שהתהליך הזה יכלול שיחות בינינו. אנחנו אבל אנו צריכים להבין מהי המדיניות של ישראל, ואז להחליט מה לעשות".

שפירו הכחיש דיווחים שנשמעו בסביבת נתניהו על כך שהמשבר עם ארצות הברית ביחס לסוגייה הפלסטינית היא "מסך עשן" שנועד להרחיק את דעת הקהל מהמשא ומתן על הגרעין האיראני:" אין קשר בין השניים. המשא ומתן ממשיך, עדיין אין הסכם, כי אנו נקבל רק הסכם שיבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. הוא חייב לכלול אפשרות שלנו להגיב באופן מיידי וברור על הפרה איראנית. אין עדיין הסכם משום שאיראן לא קיבלה עדיין את ההחלטות להגיע להסכם".