שעות ספורות לאחר שנחתם ההסכם בין המעצמות לאיראן בנוגע לתוכנית הגרעין שלה, טלפן נשיא אצות הברית, ברק אובמה, לראש הממשלה, בנימין נתניהו,


ועידכן אותו בפרטי ההסכם.



בשיחה שנערכה ביניהם במהלך הלילה (שישי) תוך שאובמה שהה במטוסו אייר פורס 1, אמר אובמה כי "ההסכם ביטל את ההאפשרות כי איראן תשיג פצצה גרעינית".



ראש הממשלה שב והביע את התנגדותו למסגרת ההסכם עם איראן ואמר כי "עסקה זו מתבססת על מסגרת זו שתפגע בקיומה של ישראל". נתניהו הוסיף: "רק שלשום אמרה איראן שהשמדתה של ישראל איננה נתונה למשא ומתן. לכן, העסקה הזו לא רק שתיתן לדיטימציה לתוכנית הגרעין האיראנית, אלא גם תגביר את התוקפנות והטרור של איראן. העסקה סוללת דרך לפצצה ולא חוסמת אותה".

קודם לכן, ביקר נתניהו את ההסכם ואמר כי כל הסכם חייב לעכב בצורה משמעותית את היכולות הגרעיניות של איראן ולעצור את התוקפנות והטרור בהם היא נוקטת.

קודם לשיחתו עם נתניהו, התקשר אובמה למלך סעודיה ואמר כי יבהיר לנתניהו כי ארצות הברית עודנה מחויבת לביטחון ישראל.

לאחר סיום השיחות בלוזאן, התייחסו גורמים מדיניים לתנאי ההסכם ואמרו כי "מדובר על מסגרת רעה שתוביל להסכם מסוכן. אם יושג הסכם על בסיס קווי המסגרת האלה מדובר בטעות היסטורית שתהפוך את העולם למסוכן הרבה יותר".

כמו כן, התייחסו הגורמים למשמעות פרטי ההסכם ואמרו כי "איראן תישאר עם יכולות גרעיניות נרחבות. המסגרת נותנת לגיטימציה בינלאומית לתכנית הגרעין של איראן שמטרתה אך ורק לייצר פצצות גרעין. היא תמשיך להעשיר אורניום, היא תמשיך במחקר ופיתוח של צנטריפוגות והיא לא תסגור אף לא אחד ממתקניה הגרעיניים לרבות המתקן התת-קרקעי בפורדו"

עוד הדגישו הגורמים כי "בשורה התחתונה, העסקה הזאת מבטיחה לאיראן הסרה מוחלטת של הסנקציות נגד הגרעין, תוך הבטחה שהיא תשמור על יכולותיה הגרעיניות. איראן לא נדרשת להפסיק את תוקפנותה באזור, את הטרור בעולם ואיומיה להשמיד את ישראל שעליהם חזרה והצהירה רק בימים האחרונים. עסקה זאת היא התקפלות לתכתיבים איראניים, והיא לא תביא לגרעין למטרות שלום, אלא לגרעין למטרות מלחמה".