חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) הגישה היום (שני) את הצעת החוק לפיה יאסר על שרים וסגני שרים לעשות שימוש ברכבם הממשלתי בימי שבת וחג כל עוד אין בישראל תחבורה ציבורית בשבת.



הצעת החוק קובעת כי כלי הרכב צריכים להיות מושבתים מכל נסיעה בימים אלה וכי אין לעשות בהם שום שימוש.



חברת הכנסת זנדברג הסבירה כי מדובר בצעד חריג שמטרתו להצביע על האבסורד שבאי-הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. "התנהגותו של שר התחבורה כ"ץ ושל שאר שרי הממשלה לא מותירות לנו ברירה אלא לפנות לצעד פרלמנטרי שימחיש את אי השוויון", אמרה זנדברג.



זנדברג התייחסה למאבק שהחל במהלך חופשת הפסח נגד שר התחבורה ישראל כ״ץ להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים ואמרה: "חברי הממשלה ובראשם שר התחבורה מסתתרים מאחורי ה"סטטוס קוו" כתירוץ לאי-מילוי חובתם הציבורית. דאגה להפעלה רצופה ותקינה של התחבורה הציבורית היא מליבת תפקידו של שר התחבורה, והעובדה שהוא כושל מלמלא אותו עומדת בסתירה מוחלטת לעובדה שהוא עצמו נהנה מרכב ציבורי שאינו מושבת בשבת".



זנדברג הוסיפה: "אמירתו של השר כאילו מחאת התחבורה היא של 'עמותות שמאל' רק מעידה כמה גדול הניתוק שלו. אם שר התחבורה היה טורח לנסוע בתחבורה הציבורית הוא היה פוגש שם את כל הציבור – ימין ושמאל – וכולם מושבתים בשבת".



"השבת היה ויישאר יום המנוחה"



זנדברג הוסיפה כי "צריך להבין שהפעלת התחבורה הציבורית בשבת היא תנאי לפעילות יעילה של התחבורה הציבורית גם בשאר ימות השבוע. טיעוני ה"סטטוס קוו" וצביון השבת אינם רלוונטים: השבת היה ויישאר יום המנוחה – זהו ערך יהודי וסוציאלי חשוב – אולם השאלה היא אם השבת תהיה חסומה וכפויה או נוחה ומאפשרת".