לאחר החלטת בג"צ על דחיית עתירת יש עתיד להוצאת צו ביניים שמטרתו מניעת הדיון על תיקון חוק יסוד הממשלה שיאפשר את הגדלת מספר השרים, התכנסה הבוקר (שני) הוועדה המסדרת כדי לקדם את תהליכי החקיקה להרחבת הממשלה ולקבוע את סדרי הדיון.


בתום דיון סוער אישרה הוועדה המסדרת, ברוב של 17 חברי קואליציה מול תשעה חברי אופוזיציה, את נהלי ההצבעה על התיקון. בראש הועדה יעמוד ח"כ זאב אלקין ויהיו חברים בה 11 שרים עם רוב לקואליציה.

הדיון על אישור התיקון בקריאה ראשונה יפתח היום אחר הצהריים ובשעות הלילה צפויה הצבעה. היום יתקיים דיון רצוף שיימשך עד יום רביעי בבוקר לקראת שנייה ושלישית. בסיומו, בשעה 13:00 תתחיל הצבעה סופית על אישור התיקון לחוק יסוד הממשלה. ח"כ יואל חסון וח"כ אחמד טיבי סרבו להשתתף בהצבעה משום שהיו"ר סרב לאפשר לח"כ דב חנין להשמיע הצעות חלופיות. 

הדיון נפתח בסערת רוחות כשח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני הורחקה על ידי יו"ר הוועדה, זאב אלקין. 
כבל חלק על הרכב הוועדה המיוחדת אותה הציע אלקין ואמר: "נעשה הכל לקצר את ימיכם בממשלה. לא תוכל לעזוב את המשרד אפילו לרגע. אתם לא תשברו אותנו כי אנו צודקים ואתם החלשים". ח"כ בירן אמרה לחברי הקואליציה: "אנחנו נהיה פה ימים ולילות ואתם תהיו בעוצר יציאות. אנחנו כנראה נשבור את שיא גינס ברפובליקת בננות. אני מציעה למנות שר לענייני בורקסים וכבוד או לענייני תפירת תיקים".

ח"כ מיקי רוזנטל, (המחנה הציוני), תקף את הניסיון לקידום החקיקה ואמר: "אתם צריכים סידור עבודה עבור חברי הליכוד, שכן אחרת יהיה מרד בראש הממשלה. כל השאר זה מילים וכסות. יש פה זלזול מוחלט באופן שבה הקואליציה מבקשת להעביר חוק יסוד בכנסת ישראל. זה מעליב, זה בזיון, זו פגיעה בחברי הכנסת ובכבודם."

רוזנטל הוסיף "כי הדיון מנוהל כמו קרקס. באופן ברוטלי שדורס את כל הזכויות ואת כל המסורת של הבית המפואר הזה ועושה כאן ככל העולה על רוחו. הציבור צופה בנו ושואל- בשביל זה עשינו בחירות? תתבייש".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) תקף גם הוא את הקואליציה ואמר כי "התרגיל שאתם עושים הוא בעינינו לא אלגנטי. הדבר הזה הוא בעייתי. דורסים בפועל חוק יסוד מעשים לא חוקתיים. אם אתם רוצים לבוא אחר כך בטענות לבית המשפט העליון מדוע הוא פוסל חוקים של הכנסת אז תמשיכו בדרך הזאת. הכנסת מבזה קודם כל את עצמה. אנו מבזים דבר חקיקה שעבר בכנסת אחרי דיונים קשים וסוערים".

נציגת משרד המשפטים הציגה בפני הח"כים את בקשת הממשלה לדחות את הדיון על הגבלת מספר השרים וסגני השרים לכנסת הבאה.  היא אמרה כי הממשלה לא מבקשת להכין חוק חלופי אלא לדחות את הוראות החוק הקיים לכנסת ה-21 ולעשות זאת באמצעות הוראת שעה.

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, עדכן את חברי הוועדה בהחלטת בג"צ לדחות את עתירת יש עתיד.הטענה העיקרית לדבריו בעתירה היתה שבקשת הממשלה לא צריכה להיות נדונה בועדה המסדרת, אין בהצעת הממשלה עלויות, ממשלת מעבר לא מוסמכת לדון בזה וכי אין זה ראוי לחוקק הוראת שעה בעניין.

עו"ד ינון הסביר כי על פי הפרוצדורה המקובלת בכנסת יש לדון בנושא בועדה מיוחדת. לדבריו בעבר לא מעט חוקי יסוד תוקנו בועדת הכנסת ולאו דווקא בועדת החוקה לכן מבחינת הנהלים בכנסת לחוקק את בקשת הממשלה בועדה מיוחדת הוא עניין לגיטמי. עוד אמר כי הממשלה הוסיפה לדברי ההסבר של הצעת החוק הממשלתית את עלויות תוספת שרים וסגני שרים. ואכן בטיוטת הצעת החוק שהונחה על שולחן ועדה המסדרת כבר מופיעות העלויות.