מבוכה בכנסת: בגלל הקשיים בהרכבת הממשלה והמשבר עם שרי הליכוד הבכירים גלעד ארדן וסילבן שלום שלא נפתר עד לרגע זה, נדחתה הישיבה החגיגית של השבעת הממשלה ה-34 לשעה תשע.

נשיא המדינה ראובן רבלין, שלא עודכן בדחיה, הגיע בשעה שבע למשכן הכנסת ורק שם נודע לו כי הישיבה נדחתה והוא נאלץ לשוב על עקבותיו. במשכן הכנסץת ממתינים בני משפחות של השרים החדשים ומצפים בדריכות לקאת ההשבעה החגיגית, מתוך תקווה שהמגעים הקדחתנים המתנהלים מסביב לשעון בלשכת ראש הממשלה ישאו פרי והממשלה תוצג עוד הערב.
יצויין כי אין צורך ברוב של 61 חברי כנסת כדי לאשר את מינוי השרים ורק רוב רגיל, אולם בשל המשבר עם השרים ארדן ושלום, גם רוב כזה אינו מובטח לממשלה החדשה. הוועדה המסדרת בכנסת, התכנסה כדי לאשר את בקשת הממשלה לדחות את ישיבת ההשבעה.

בתוך כך התברר כי חבר הכנסת איוב קרא שאושפז היום בבית חולים החלים לגמרי לאחר שנפגש לפנות ערב עם ראש הממשלה והתבשר כי ימונה לתפקיד סגן שר במעמד שר לשיתוף פעולה אזורי וממונה על הרשויות הדרוזיות. קרא הצוהל הגיע למשכן הכנסת מלווה במספר נכבדיםדרוזים כשעל זרועו  צמיד שקיבל בחדר המיון.

מוקדם יותר נודע כי נתניהו, במהלך המאמצים לרצות את חברי מפלגתו, סיכם עם חברת הכנסת מירי רגב כי היא תכהן בממשלה המיועדת כשרת התרבות והספורט. 

בהודעה שפרסמה רגב בעמוד הפייסבוק שלה, היא סיפרה על השיחה עם ראש הממשלה וכתבה: "הודיתי לראש הממשלה על האמון והמינוי לשרה בממשלת ישראל. זה לא סוד שכיוונתי לתפקידים חברתיים בדמות שיכון ובינוי ורווחה, עם זאת אין לי ספק שגם בתפקיד הנוכחי אני אשלב ואביא לידי ביטוי את ההיבטים החברתיים אותם הובלתי במהלך כל תפקידיי.

אמש, בעת שהמתינה רגב לפגישתה עם ראש הממשלה, היא ביקרה בכותל המערבי ואמרה: "אני כאן במקום לשבת במשרד ולחכות לקריאתו של ראש הממשלה במתח. כיף לשבת פה, אווירה נהדרת".
 
בנוסף לרגב, סיכם ראש הממשלה עם ח"כ חיים כץ כי יכהן בממשלה המיועדת כשר הרווחה והשירותים החברתיים ועם ח"כ דני דנון כי יהיה שר המדע, הטכנולוגיה והחלל. ח"כ יריב לוין יקבל את תיק התיירות ואף יכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת. בנוסף לכך, ח"כ ציפי חוטובלי תמונה לסגנית שר החוץ, והובטח לה כי לא ימונה שר מעליה. 

בתגובה למינויו, אמר ח"כ כץ: "אני מודה לראש הממשלה שנתן בי את האמון ואת ההזדמנות לפעול כשר הרווחה, על מנת לשפר את איכות החיים של האוכלוסיות המוחלשות ולמען צמצום הפערים החברתיים בישראל".
 
דנון התייחס גם הוא לתפקיד החדש שקיבל ואמר: "זו זכות גדולה עבורי לשרת את אזרחי המדינה כחבר בממשלה ה-34 של מדינת ישראל כשר המדע הטכנולוגיה והחלל, נקדם את התחום החברתי כלכלי כפי שהתחייבנו". 
מוקדם יותר הודיע נתניהו כי סיכם עם השר משה יעלון על המשך כהונתו כשר הביטחון. כמו כן סיכם נתניהו עם סגן השר אופיר אקוניס כי יכהן כשר במשרד התקשורת.

אמש החל נתניהו בתהליך חלוקת התיקים לחברי מפלגתו, והודיע לשר ישראל כץ כי יכהן כשר התחבורה ושר המודיעין בממשלה המיועדת וכן יכהן גם כחבר בקבינט המדיני - בטחוני. הוא החל בחלוקה לאחר העברת חוק התיקון לחוק היסוד לממשלה, המאפשר לו להגדיל את מספר השרים. 

מוקש אחד עדיין עומד בפני ראש הממשלה הוא איזה תפקיד יקבל שר הפנים גלעד ארדן. ארדן מעוניין לקבל את התיק לביטחון פנים, שנותן מקום בקבינט המדיני-ביטחוני בנוסף לתיק הפנים המקוצץ. 

נכון לעכשיו, נתניהו לא מסכים לתת למספר 2 בליכוד, שנחשב למקורבו, שני תיקים וארדן שוקל את צעדיו. גורמים בליכוד אמרו כי ארדן עשה הכל בשביל נתניהו בתקופת הבחירות ונשכב בשבילו על הגדר וכי כעת הוא מעוניין להתקדם לתיק בכיר יותר.