סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן (הבית היהודי) הופתע לשמוע הבוקר על ביטול המהלך להפרדת ישראלים ופלסטינים באוטובוסים ביהודה ושומרון. בן דהן השיב על שאילתא של של ח"כ אורן חזן שעסקה בהסדרי הביטחון בתחבורה הציבורית ביהודה ושומרון, כשח"כ תמר זנדברג (מרצ) עדכנה כי ראש הממשלה ושר הביטחון החליטו להשעות את ההחלטה.

סגן השר בן דהן אמר: "אני מודה שאני מופתע מההשעיה, ואומר בגילוי לב שלא ידעתי על כך ולא עדכנו אותי. אני חדש בתקיד. אני חושב שלא ראוי לשלוח אותי להשיב תשובה מבלי שאדע על כך". 
סגן השר התייחס לעצם הנושא ואמר: "אין פה אפרטהייד, תפסיקו להשחיר את מדינת ישראל. מספיק להוציא שם רע על מדינת ישראל. לצערנו הרב עברנו פה שנים קשות, יותר מ-1500 אנשים נהרגו, אך ורק כי הם יהודים ואך ורק כי יש אנשים שיש להם תאווה לרצוח יהודים. לא אמרתי שכל הפלשתינים מחבלים אבל אני כן אומר שכל המחבלים הם פלשתינים".

ח"כ זנדברג אמרה בדיון ש"הפרדה גזעית היא אפרטהייד ואין דרך להסתיר דבר שהוא מובן לכל עין, לדבר הזה יש שם. אני קוראת לסגן השר במקום להסתתר באצטלה של ביטחון, להצטרף לשר הממונה עליך ולהפסיק לדון בה לדרישת גורמים גזעניים".
ח"כ עפר שלח תהה בדיון האם זו המדיניות החדשה של משרד הביטחון לנהל דיון מעמיק, לקבל החלטה מטומטמת ולספוג את כל הביקורת הבינלאומית ואז לבטל אותה.
ח"כ אורן חזן, שהגיש את השאילתא, אמר: "מדובר באנשים שחלקם רוצחים ומחבלים, מספיק להשוות אותם לערביי ישראל".