ועדת חוץ וביטחון לא עודכנה בדבר הישראלים המוחזקים בעזה, כך אמר הבוקר (חמישי) יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חכ" צחי הנגבי (הליכוד) בראיון לנסים משעל ורינה מצליח ב-103FM.



"תתפלא, אין לי מושג. אין לי שום עניין. קראתי את זה בתקשורת, התקשרתי למנהל הוועדה, שאלתי אותו אם הוועדה דווחה על העניין הזה לפחות בחודש וחצי שאני תפקיד, הוא אמר לי בשעתו כי נמסר לוועדה משהו מהשב"כ שנמסר כקוריוז ומאז לא שמעתי על זה דבר. זה הבחור מנגיסטו. לאחר מכן ראיתי שמדובר על אדם שנמצא בתפוצה הבדואית. כל הסיפור נראה מאוד מוזר", אמר הנגבי.



עוד אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, כי הוא מניח שזה דווח לועדת המשנה של הביטחון. "כנראה לזה התכוון מנהל הוועדה", אמר. לאחר מכן אמר הנגבי כי כנראה שמערך השיווק של חמאס מאוד אטרקטיבי אז הם החליטו להגר לעזה.



 

על השאלה אם מדובר בקלף מיקוח במו"מ על עסקת אסירים פלסטינים, אמר הנגבי: "לא יודע עד כמה יש לקלף הזה משמעות. זה לא קלף מסוג ג'וקר או אס, אבל עדיף שדבר כזה לא היה קורה. אותי מטריד שניתן לעבור בצורה כל כך חופשית לרצועת עזה, בנאדם שיכול לעבור הלוך ושוב ולהיכנס ליריב. זה דבר מאוד מוזר. אני אקיים על זה דיון בוועדה".

עוד נשאל הנגבי על שמועות שיש מו"מ עקיף על הסדרה על רגיעה. לדבריו, אין דו שיח עקיף או ישיר בהיבטים מדיניים. "יש מתווכים מטעם עצמם. העמדה הישראלית היא חדה – דורשים שקט טוטאלי בכל מה שקורה ברצועת עזה. אפס תוקפנות. במפתיע או לא במפתיע זה גם עמדתה של חמאס, ולכם הם עושים מאמצעים מזה כשנה למנוע הסלמה".

לטענת יו"ר ועדת חוץ וביטחון, השנה האחרונה היא השקטה ביותר מזה עשר שנים. "כשיש ירי מעת לעת, זה נעשה בניגוד להנהגת חמאס, שעושה לאתר ולהרתיע את הארגונים הסוררים שרוצים להדליק את הגזרה".