ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את "השמאל השותק" וחטף על הראש.



בהודעה שפרסם נתניהו לאחר הפיגוע בצומת שילה, הוא שיבח את פעולת חיילי צה''ל שהגיבו במהירות וניטרלו את המחבל הדורס, ואיחל החלמה שלמה לפצועים, אולם הוסיף עקיצה: "תמוה בעיניי שאותם אלה שמיהרו לגנות טרור נגד פלסטינים, שותקים בשעה שהטרור מופנה נגד יהודים".



יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שעוד קודם לכן פרסמה הודעת גינוי לפיגוע, הגיבה בחריפות ואמרה: "נתניהו, אתה מסית קטן ופחדן, אף פעם לא היית מנהיג ואף פעם לא תהיה. רק תגרן קטן ושפל שמהווה מודל לחיקוי לילדי הגנון במפלגה שלך. אם באמת היה אכפת לך מגינויים לפיגוע הזה היית טורח לקרוא למשל את הסטטוס הקודם שלי לפני שהשתלחת, אבל כאילו שהעובדות משנות משהו במסע השיסוי וההתקרבנות שלך".



גלאון המשיכה: "ביבי, אם כבר דיברת על תמוה, אז מה שתמוה בעיני הוא שכבר שלוש קדנציות אתה ראש הממשלה, תושבי הדרום ממשיכים לספוג רקטות, הטרור ממשיך להשתולל, ובמקום להציע תכנית כלשהי (כלשהי!) כדי להתמודד איתו כל מה שאתה עושה זה מפיץ שנאה והסתה בדף הפייסבוק שלך".



קודם לכן, פרסמה גלאון פוסט בדף הפייסבוק שלה בו כתבה: "פיגוע הדריסה סמוך לשילה הוא ניסיון רצח מזעזע ואין שום הצדקה לאלימות אף פעם. נקודה. אני מחזיקה אצבעות לשלום הפצועים ומאחלת להם החלמה מהירה. נמאס ממעגל הדמים, נמאס מהטרור והאלימות, נמאס מהנקמה והשנאה. כמו שתושבי הדרום לא יכולים להשלים עם "טפטופים" כך גם אזרחיות ואזרחי ישראל לא יכולים לחיות בשלום עם פיגועי דריסה, דקירה בקבוקי תבערה או יידוי אבנים. האחריות לעצירת הטרור מוטלת על ראש הממשלה נתניהו. מדיניות ההתקרבנות, ההשמצה וההפחדה של ממשלתו לא יעצרו את השנאה".



היא הוסיפה כי "כדי לעקור את המוטיבציה לטרור, כדי להנמיך את הלהבות וכדי לייצר תקווה למיליוני בנות ובני האדם החיים כאן, ראש הממשלה חייב להחליף דיסקט ולהבין שסיום הסכסוך עם הפלסטינים הוא קודם כל אינטרס ישראלי, ולהתניע מחדש את המשא ומתן."