נאומו החריף של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת האו"ם הערב (רביעי) עוררו את הפוליטיקאים בישראל, שתקפו את אבו מאזן וטענו כי דבריו שקריים ומסיתים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיצא גם הוא לניו יורק וצפוי לנאום מחר באו"ם, אמר לאחר נאום אבו מאזן כי "נאומו שקרי ומעודד הסתה ופורענות במזרח התיכון". 
נתניהו התייחס לדבריו של אבו מאזן, בהם האשים את ישראל בגורמת מרכזית למהומות בהר הבית ואמר כי "בניגוד לפלסטינים, ישראל שומרת באדיקות על הסטטוס קוו בהר הבית ומחויבת להמשיך ולשמור עליו על פי הסיכומים בינינו לבין הירדנים והוואקף".

כמו כן התייחס ראש הממשלה לאיומו של אבו מאזן כי הרשות לא תהיה מחויבת יותר להסכמים עם ישראל: "אנו מצפים וקוראים לרשות ולעומד בראשה לנהוג באחריות ולהיענות להצעתו של ראש ממשלת ישראל  ולהתייצב למו״מ ישיר עם ישראל ללא תנאים מוקדמים. העובדה שהוא פעם אחר פעם לא נענה, זו ההוכחה הטובה ביותר לכך שאין פניו להסדר שלום".
 
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן התייחס גם הוא לנאום ואמר כי "‏לשמוע את השקרים של אבו מאזן בקשר להר הבית ובכל הנושאים, ולא להאמין שזה האיש שבעולם המערבי וגם בחלק מהמערכת הפוליטית שלנו רואים כמתון ופרגמטי".

"רוצה ללכת? לך לשלום! ישראל רק תרוויח"

שר העליה והקליטה זאב אלקין לא התרשם מהצהרות אבו מאזן ואמר: "אבו מאזן, שמשלם משכורות עתק למחבלים רוצחים ולא מפסיק את ההסתה כנגד מדינת ישראל, הוא האחרון שיכול להלך עלינו אימים. הרשות הפלסטינית מזמן הפרה את הסכמי אוסלו בכך שעודדה את הטרור וגם פנתה בפעילות חד צדדית במוסדות הבינלאומיים. אבו מאזן וחבורתו מנסים ליהנות ממנעמי השלטון ובמקביל כל שנה ממשיכים לאיים עלינו איומי סרק לפרק את הרשות".

אלקין הוסיף: "התשובה הפשוטה והחדה לאיומים אלה מצדו של אבו מאזן יכולה להסתכם במשפט אחד: רוצה ללכת? לך לשלום! גם אנחנו וגם הציבור הפלסטיני רק ירוויחו מכך".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כינתה את דבריו של אבו מאזן "צבועים", והוסיפה: "אבו מאזן, כמו ערפאת ואסד, שייך לאותו ציר - ציר הרשע. במהלך נאומו הצבוע של אבו מאזן נפגעו קצין וחייל מיידוי אבנים בחברון וזה הסיפור כולו. אין ספק שפניו של אבו מאזן הן לא להסדר מדיני".
 
יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס לאמירות אבו מאזן על אפרטהייד ואמר כי דבריו "מסלפים ומסולפים, לצערי אמירותיו משרתות רק את הקיצוניים בשני העמים".
למרות דברי אבו מאזן, קרא הרצוג לניהול מו"מ ושותפות ואמר: "מגיעה לישראלים ולפלסטינים תקווה לחיים נורמליים. אבו מאזן ונתניהו הם מנהיגים שמפחדים מהכרעות ומפריחים סיסמאות והטחת אשמות אחד בשני תוך שהם משאירים אותנו מול מציאות קשה ועתיד לוט בערפל. במקום לנצל הזדמנות נדירה במזרח התיכון לייצר בריתות עם מדינות מתונות, שרוצות להיות שותפות שלנו מול טרור האסלאם המשתולל הם שוקעים ברטוריקה חסרת מעש".
שר החוץ לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, הגדיר את נאום יו"ר הרשות הפלסטינית כ"עוד נאום סרק עם עוד איומי סרק של המסית והצבוע הגדול אבו-מאזן." ליברמן התייחס לאיומיו המוקדמים של אבו מאזן "להטיל 'פצצה" ואמר: "הדברים בנאומו היו ריקים ושקריים, כך גם דבריו נגד ישראל".
ליברמן הוסיף וקרא לו לסיים את תפקידו: "בכל שנותיו כיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן היה ונותר מסית נגד ישראל והיהודים, וככל שהוא יפנה את תפקידו, שאותו הוא מחזיק באופן לא-דמוקרטי ולא לגיטימי מוקדם יותר, כך ייטב".
ח"כ ציפי לבני התייחסה גם היא לנאום ולהנפת הדגל הפלסטיני מול מטה האו"ם בניו יורק וטענה כי זו אינה הדרך להקמת מדינה פלסטינית: "הניסיון להביא לכך שהקהילה הבינלאומית תכפה על ישראל לעשות ויתורים שיפגעו באינטרסים של ישראל לא יצלח. הנאומים והדגלים לא יובילו למדינה פלסטינית, אלא רק מו״מ ישיר מול ישראל".

"נאום אמיץ"

לעומת התגובות השליליות שנשמעו, היה מי שתמך בדבריו של אבו מאזן. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בירך את הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס על "נאומו האמיץ".

ח"כ עודה אמר כי: "ממשלות ישראל, ובמיוחד ממשלות נתניהו, הפרו כל הסכם, הנציחו את הכיבוש, העמיקו את ההתנחלויות ובעצם חיסלו את הסכם אוסלו".
 
"הכיבוש הוא אסון לעם הפלסטיני" הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת ואמר: "אבל גם לאזרחים בישראל. אני קורא לכל שוחרי השלום בישראל, יהודים וערבים, להיאבק יחד נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל".