שרת המשפטים, איילת שקד, מתכננת להגיש הצעה לתיקון חוק הנוער אשר תחריג קטינים אשר ביצעו עבירות של טרור.



על פי החוק הקיים כיום, קטין מתחת לגיל 14 לא יכול להישלח למאסר, זאת מכיוון שהוא נשפט על פי חוק הנוער ולא על פי סדר הדין הפלילי.



על פי ההצעה שהשרה מתכוונת להגיש ניתן יהיה לדון בני נוער גם מתחת לגיל 14 למאסר, אם הורשעו בביצוע עבירת טרור.



גם אם התיקון לחוק יעבור, ככל הנראה הוא אינו יחול רטרואקטיבית על מי שכבר חשוד בביצוע מעשי טרור. ולכן ישנה האפשרות כי החוק לא יחול על אחמד מנאסרה בן ה-13, שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב בירושלים.



כזכור, אמש הודה אחמד מנאסרה כי יצא עם בן דודו, חסן מנאסרה, כדי לפגוע ביהודים. מנאסרה המאושפז בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנפצע וזאת חרף טענות שנהרג, סיפר לחוקרים כי הוא ובן דודו פעלו כנקמה על רקע האירועים בהר הבית.



לדבריו, בן דודו היה זה ששכנע אותו לצאת למסע הנקמה והוא גם זה שהתחמש בסכינים. "אני הצטרפתי אליו ויצאנו מבית חנינא כדי לפגוע ביהודים בשכונה", סיפר לחוקרים.



הנער שיחזר בשיחה עם חוקרי ירושלים את האירועים כפי שהם מתועדים בסרטון החל מהרגע שבו הבחינו בגבר יהודי ברחוב הארבעה, התנפלו עליו, דקרו אותו כמה פעמים ופצעו אותו באורח קשה. אותו צעיר נראה בסרטון כשהוא נס מהמפגעים ואלו דולקים אחריו עד שהגיעו לקורבן הבא.



ברחוב השישה עשר המשיכו בני הדודים בצעקות "אללה ואכבר" כשהבחינו בנער בן 13 היושב על אופניו סמוך לחנות ממתקים.



השניים דקרו את הנער וכשנמלטו נפגע מנאסרה מרכב שחלף. לאחר מכן הוכה המחבל על ידי אזרחים זועמים. בן דודו חסן, רץ לעבר שני שוטרים שהיו בסמוך כשהוא אוחז בסכין שלופה, נורה ונוטרל על ידם.




מתוך סרטון המתעד את הפיגוע בפסגת זאב