שגריר ישראל הטרי באו"ם, דני דנון, האשים היום (חמישי) את הפלסטינים בהסתה ממוסדת, שהופכת לדבריו לטרור. הדברים נאמרו במסגרת נאום הבכורה שלו במועצת הביטחון של האו"ם. 

דבריו של דנון נאמרו בדיון תקופתי על "המצב במזרח התיכון והשאלה הפלסטינית", אבל על רקע פיגועי הטרור המתחוללים באזור, הוגדרה הישיבה כ"דיון חירום".

דנון התייחס בנאומו להתקפות הטרור שמבוצעות על אזרחי ישראל: "זה לא היה החזון שלי לנאום הראשון באו"ם, כשיש התקפות יומיות ברחובות ישראל, התקפות נגד אזרחים ובעיקר ילדים בלי פרובוקציה, כל מדינה היתה מגינה על אזרחיה בצורה דומה. ישראלים חפים מפשע נרצחים ברחובות לאור יום. מחיפה עד באר שבע, ישראלים יוצאים לרחוב ומפחדים לעצור לשתות קפה או לנסוע בתחבורה ציבורית. הורים חוששים שילדיהם ידקרו ברחובות. זוהי המהות של טרור". 

 
על המחלוקת בהר הבית אמר השגריר הישראלי ש"תיאורית הקוסנפירציה בנושא הר הבית החלה בשנות ה-20 של המאה שעברה, 20 שנה לפני הקמת מדינת ישראל". דנון הצהיר כי "ישראל מחוייבת לסטטוס קוו". אך הבהיר כי ישראל מתנגדת להצעה הצרפתית לכוח בינלאומי שיפקח על האגן הקדוש. "שום מדינה לא הייתה מאפשרת לכוח זר לחנות בעיר הבירה שלה". 

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאליכי תקף את ישראל במהלך הדיון ומתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית.

לדבריו, "הבעיות בשטח נובעות מחוסר מעורבות של הקהילה הבינלאומית. אנשינו, ובעיקר ילדינו, נהרגים על ידי הכיבוש הישראלי. ההרג וההרס הוא בעיקר במזרח ירושלים. מסגד אל אקצה מותקף מדי יום על ידי ישראלים ובהם גורמים רשמיים, ומיליציות של מתנחלים". 

אל-מאליכי אף האשים כי "ישראל משתמשת בנשק חם ויורה על אנשים לא מזוינים. קריאות גזעניות של שרים בישראל נגד פלסטינים מחריפות את המצב בשטח". הוא הדגיש כי "אנשינו נחושים להמשיך במאבק לחופש ולזכותם לעצמאות במדינה ריבונית. אנחנו מזהירים עשרות שנים כאן שישראל הכובשת נוקטת אמצעים בלתי חוקים נגד אנשינו בפלסטין הכבושה".
 
 
"מזרח ירושלים כולל מסגד אל אקצא הם חלק מהשטחים הכבושים מ-67" 

השגריר הירדני באו"ם, כינה את מסגד אל אקצא "שטח כבוש" והאשים את "האגרסיביות הישראלית" במצב הקשה. 

 "ההסלמה מורגשת במזרח התיכון ובייחוד בשטחים הכבושים הפלסטינים ובמסגד אל אקצא הכבוש. צריך לעבוד יחד כדי להגביל את התוצאות ההרסניות האפשריות ולהביא לרגיעה באזור", אמר השגריר ירדני. 
 
הוא הוסיף כי "מזרח ירושלים כולל מסגד אל אקצא הם חלק מהשטחים הכבושים מ-67, וההסלמה הזאת והאגרסיביות הישראלית הזאת היא שהביאה להסלמה של המצב. המלחמה הזאת משפיעה על רגשותיהם של יותר ממיליארד מוסלמים ברחבי העולם".

השגריר הספרדי הזהיר כי "הרעיון של שתי מדינות לשני עמים נמצא בסכנה אמיתית". 

הוא הסביר כי "ישראלים ופלסטינים ישבו לראשונה זה לצד זה בוועידת מדריד, היא הייתה נקודת מפנה משמעותי. בעקבותיה מדברים על תהליך השלום עם התקווה להתקדמות לשתי מדינות ישראל ופלסטין זו לצד זו עם גבולות בינלאומיים. דור לאחר מכן, שלום נראה רחוק מאפשרי והסכמי אוסלו בסכנת נטישה".