העיתונאי והמגיש של ערוץ 2 ערד ניר מתח אתמול ביקורת על התקשורת, בעקבות ניסיון פיגוע הדריסה ליד חברון, שבוצע ע"י ת'רוואת איבראהים א-שעראווי, פלסטינית בת 72, לאחר שהיא כונתה בכלי התקשורת השונים, "מחבלת" ו"מפגעת". לטענתו של ניר, הכינויים הוצמדו אליה "לפני שהעניין נחקר". התגובות על דבריו לא אחרו לבוא, ולאחר שצייץ בטוויטר את התייחסותו לנושא, הוא זכה לשלל תגובות שמבקרות את התנהלותו והביקורת שהציג, ביניהן: "היא באה לחתוך עגבניות לארוחה מזינה לחיילים, שמאלנים הזויים", "מה שצריך לבדוק זה איך אתה קודם כל מסיק שהייתה טעות ולא, הנחה פרועה, פיגוע כמו מאות הפיגועים בחודש האחרון".
הבוקר (שני) התייצב העיתונאי בתוכנית הבוקר של ערוץ 2 בהנחיית עברי גלעד והילה קורח והתייחס לסערה שעורר: "זה לא מה שרציתי. מה שרציתי זה לנסות ולהביע את התחושות שלי נוכח מה שקורה כאן בתקופה האחרונה. תראו, אנו עוברים תקופה נוראית בשבועות ובחודשים האחרונים, סף החרדה אדיר בקרבנו כשאנחנו הולכים ברחוב, כשהילדים שלנו יוצאים מהבית, גם בקרב חיילים בכל עמדה שבה הם נמצאים. מתוקף החרדה הזאת, נעשות גם טעויות. עוד לפני שראיתי את התמונות, חשבתי שכשאישה בת 72, לא משנה מה קרה לבעלה, מה עשו ילדיה, אישה בת 72 זה מחוץ לפרופיל הרגיל של 'המפגע' הטיפוסי ומכיוון שכך, חיכיתי מאוד לראות את הסרטונים שתיעדו את האירוע. ראיתי את הסרט ומשהו לא נראה לי, מכיוון שכך, אמרתי שאת זה צריך לחקור".
תיעוד ניסיון הפיגוע בחברון

ניר ביקש להדגיש: "לא תחקיר צבאי פנימי של היחידה, אלא לבדוק יותר לעומק אולי נעשתה שם טעות כדי שנלמד ממנה. יש לנו פה שלל זכויות על הארץ הזאת, יש מי שטוען בזכות אלוהית, זכות היסטורית, זכות אבות, אני חושב שיש לנו גם זכות מוסרית להיות כאן, ומכיוון שכך צריך לנסות ולשמור על המוסר שלנו שהוא מוסר נעלה. התייחסתי גם לביטויים שמשתמשים לעניין הזה - בפתיח של התוכנית כבר אמרתם 'חשודה', 'אישה מבוגרת', היא לא הייתה 'מפגעת' או 'מחבלת'". 


ת'רוואת איבראהים א-שעראווי. צילום: טוויטר


גדודי עז אדין אל קאסם משתמשים בציוץ של ניר
המגיש גלעד פנה אל ניר והתייחס לכך שגדודי עז אדין אל קאסם משתמשים בציוץ של ניר "כדי להפיח רוח חיים בתיאוריה השקרית שהפלסטינים עכשיו מפיצים בכל העולם, שמדובר בהתנקשויות מכוונות של הצבא הישראלי נגד נשים וילדים תמימים". לאחר מכן שאל גלעד את ניר: "האם היית צריך לפרסם את זה, עיתונאי בכיר ישראלי אומר 'אנחנו מוציאים להורג קשישות פלסטיניות'"?.

ערד ענה כי "דבר ראשון, אף אחד מאיתנו, לא עיתונאים ולא יוצרים אחראים למה שנעשה במה שיוצא מפיהם, אפילו לא הממונה על ההסברה הלאומית, רן ברץ, מסתבר שהוא לא אחראי. דבר שני, אני לא יודע מי עומד מאחורי אותו חשבון טוויטר של עז אדין אל קאסם, ואני לא משוכנע שזה חשבון אותנטי שלהם, הם לא נלחמים במילים אלא בכלי נשק קטלניים. הם לא זקוקים למילים שלי כדי לקדם את עניינם. אני חושב שהמילים שלי נחוצות כדי לקדם את ענייננו, כדי שאנחנו לא נדרדר. אני לא חושב שהיה זדון ואני חושב שייתכן שהייתה טעות. אני רוצה שבפעם הבאה לא ירו בזקנה יהודייה שבטעות הרכב שלה מדרדר לתחנת דלק בחברון וחשבו שהיא ערביה. זה מספק אותך? כדי להגן על יהודים. עזוב אני לא רוצה להגן על הערבים, רוצה להגן על היהודים, אך כדי להגן על יהודים, אסור שנעשה טעויות מול הערבים, זה מספק אותך עכשיו?".

כזכור, בסטטוס שפרסם ברשת הפייסבוק התייחס ניר לסרטון שפורסם, בו תועד הפיגוע, ואמר כי "ה'תיעוד' לא משכנע". ולמרות בחירת המילים המרשיעה ('מחבלת', 'מפגעת', לאישה בת 72) נאה שדרושה חקירה. אפילו בלתי תלויה".

במהלך הפיגוע שאירע ביום שישי, ניסתה ככל הנראה הפלסטינית לדרוס חיילים שהוצבו בכביש 35, מצפון לחברון. לדברי מקורות רשמיים בישראל, בעלה, פואד שאפעי, היה מחבל שנהרג באינתיפאדה הראשונה לאחר שנורה על ידי כוחות צה"ל באזור חברון. מצה"ל נמסר אף כי ברכבה נמצא סכין. בכלי התקשורת הפלסטיניים נטען מנגד כי היא נקלעה לרחוב שנסגר לתנועת כלי רכב, ולכן נורתה. בנה, איוב, טען: "אמא שלי הלכה לאכול צהריים בראס אל-ג'ורה ועצרה למלא דלק. החיילים ירו עליה בדם קר והוציאו אותה להורג ללא שום סיבה".