שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג אנדרסן, לא הבין את הזעם היום (רביעי) בישראל על החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים מהתנחלויות ורמת גולן.



"צריך לשמור על פרופורציות", אמר אנדרסן בראיון ל"מעריב אונליין", "זה בסך הכל צעד טכני מינורי שהוא חלק ממדיניות עקבית של האיחוד האירופי שלא להכיר בסיפוח של כל שטח שאין הסכמה של שני הצדדים לגביו. לא מדובר בחרם או בחקיקה חדשה. המטרה של המסמך שהתפרסם היא להבטיח שצרכנים אירופים מקבלים את כל האינפורמציה שהם זקוקים לה על גבי המוצר".



אנדרסן הדגיש כי העובדה שהקהילה הבינלאומית לא מכירה במקומות כמו ההתנחלויות ורמת הגולן כחלק מישראל היא עובדה ידועה. "המוצרים האלה לא מיוצרים בישראל. הם מיוצרים מעבר לקו הירוק והקהילה הבינלאומית לא מכירה במקומות האלה כחלק מארץ ישראל. הם עדיין יכולים להיסחר באירופה ואנו מקבלים אותם בברכה אך עם ציון של עובדה זאת".



אנדרסן לא הבין את התגובות הנזעמות שמשוות בין סימון המוצרים לתקופות אפלות בימיה של אירופה. לאחרונה הוא אמר כי "האיחוד האירופי תמיד לחם באנטישמיות והאזכורים כמו שציינת מהווים זילות של השואה".



"ההחלטה היא צביעות ומוסר כפול"


מוקדם יותר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להחלטה ואמר כי היא "צביעות ומוסר כפול ומתייחסת רק לישראל ולא ל-200 סכסוכים אחרים ברחבי העולם. האיחוד האירופי החליט לסמן רק את ישראל, ואיננו מוכנים לקבל את העובדה שאירופה מסמנת את הצד המותקף במעשי טרור".



"כלכלת ישראל חזקה ותעמוד בכך", הוסיף נתניהו, "מי שייפגעו יהיו דווקא הפלסטינים שעובדים במפעלים הישראליים. האיחוד האירופי צריך להתבייש".