בעקבות הסערה הציבורית שהתחוללה סביב העלאת שכר חברי הכנסת מתכוון יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) להעלות ביום שני הקרוב בפני הועדה הצעת החלטה כי כל חבר כנסת יוכל לבחור באופן אישי האם לוותר על עדכון השכר המגיע לו.



ח"כ ביטן הסביר כי "המטרה היא לשים סוף למחול הפופוליסטי המתנהל סביב נושא שכר חברי הכנסת. נוצר מצב אבסורדי לפיו חברי כנסת שנהנו שנים מעליית שכרם מנצלים את ההזדמנות השנה ומבקשים מצד אחד לזכות בנקודות לתדמיתם ומצד שני להמשיך וליהנות מעדכון השכר".



"מעתה והלאה יעמוד כל חבר כנסת מול הציבור שלו וייתן הסברים למעשיו ולא ינסה לשסות את הציבור בעמיתיו חברי הכנסת בצורה מבישה", הוסיף ביטן.



ביטן הודיע כי לאחר שהצעת ההחלטה תעבור הוא מתכוון לוותר על עדכון שכרו. "בעניין עדכון השכר, יצרתי משבר מכוון כדי להעלות את הנושא לסדר היום ובכך ללחוץ על האוצר ועל ועדת הכספים לפעול כדי לגרום להם להחליט על שיטת הצמדה אחידה לכל נושאי המשרה הבכירים במגזר הציבורי. לולא עשיתי זאת אולי הייתי זוכה למחיאות כפיים רגעיות אבל אותה בעיה היתה חוזרת בשנה הבאה".



תוספת של 700 עד אלף שקלים בחודש


כזכור, בשבוע שעבר החליטו חברי הכנסת בניגוד להמלצות של וועדה ציבורית שדנה בנושא, להקפאת שכרם. לפיכך, באחד בינואר יעלה שכר הח"כים בסכום של בין 700 לאלף שקל בחודש.



בעד ההצעה הצביעו אחד עשרה: יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן, והח"כים: נאווה בוקר, נורית קורן, דוד אמסלם, אורן חזן, מיקי זוהר, טלי פלוסקוב, ינון מגל, יואב בן צור, רוברט אילטוב וישראל אייכלר. בעד ההקפאה הצביעו רק ארבעה ח"כ: שלי יחימוביץ', מירב מיכאלי, יוסי יונה ויעל גרמן.



על פי ההחלטה, שכר הח"כים יועלה בשיעור עליית השכר הממוצע במשק אך בניכוי אחוז אחד, שהוא עליית שכר המינמום. בעקבות ההחלטה אמרה יחימוביץ' כי "ההחלטה להשאיר את ההעלאה המופרזת על כנה, למעט שינוי קוסמטי עלוב ומגוחך היא בושה וכלימה לכנסת ולחברי הכנסת. אלא שלמרבה הצער, נראה כי הבושה אבדה כליל".