בעקבות דוח מבקר המדינה, בו הואשם ח"כ אורן חזן במסירת תצהיר שקר, פנתה היום (רביעי) התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בקריאה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ חזן.



על פי הדוח, ח"כ חזן הגיש למבקר המדינה תצהיר שקרי בו טען כי לא היו לו הכנסות והוצאות במסגרת מערכת הבחירות, למעט תשלום דמי רישום למפלגה בסך 7,000 שקל, ששולמו מהונו האישי. לעומת זאת, בדיקת המבקר מצאה "כי לחזן היו הוצאות הכרוכות בניהול מערכת הבחירות עליהן לא דיווח למבקר המדינה", צוין בדוח.



עוד הוסיף המבקר כי "בהיעדר דיווח לא ניתן היה לערוך ביקורת על חשבונות המועמד ולא ניתן היה לבחון את סך הכנסות והוצאות ואת מקורן וחוקיותן של התרומות שקיבל ששימשו למימון הוצאות הבחירות".



בהודעת התנועה לאיכות השלטון, נמסר כי המבקר לא קיבל את טענתו של ח"כ חזן כי לא היה מודע לחובתו זו לדווח גם על הוצאות שהוציאו בעבורו אחרים. יחד עם זאת, מציין מבקר המדינה כי הוא אינו מקבל טענה זו.



בתנועה הוסיפו: "מעבר לחומרתה של עבירת מסירת תצהיר השקר בפני עצמה, הפסיקה הכירה בעבר בעבירה של מסירת תצהיר שקרי כעבירת מתן עדות שקר, ואף קבע כי באשר עבירה זאת נעשית על ידי נבחר ציבור, נושאת עמה עבירה זו קלון, כפי שהורשע ח"כ צחי הנגבי, בעבירה דומה.



חבר הכנסת אורן חזן אמר בתגובה לדוח: "כח"כ צעיר וחדש, שזו מערכת הבחירות הראשונה, אליה הצטרפתי ברגע האחרון, בכוונתי ללמוד את הדוח ולתקן את הדרוש".



ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, קראה גם היא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בהתאם להמלצות מבקר המדינה ולמצות את החקירה באופן המהיר ויסודי. "מה שמונח כאן על הכף זה אמון הציבור במשרתי הציבור שלו. הדוח שיפורסם היום הוא חמור ביותר ומצביע על כשל מערכתי, אישי ופגיעה קשה ביושרה הציבורית. מדובר בהתנהלות כספית לא תקינה, דיווח לקוי של נתונים למבקר המדינה וניסיונות טיוח של התנהלות בעייתית בתהליך הפריימריז. אלו ממצאים קשים מאוד שמעידים על שחיתות פוליטית ואולי אף פלילית. הדוח הזה מסמל יותר מכל את התפוררות ערכי היושרה, השקיפות והמנהל התקין במפלגות שבהן נערכים פריימריז ועל כן", אמרה אלהרר.