יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט הורה אתמול על איסור הופעת ארגון "שוברים שתיקה" ונציגיו בבתי ספר, כיוון שלדבריו "מי שפוגע בחיילי צה"ל - אין לו מקום במערכת החינוך". בראיון לגל"צ התייחס הבוקר (רביעי) להחלטתו ואמר "לא העלתי על דעתי שהחבורה הזו יכולה בכלל להיכנס לבית ספר ומסתבר שהם כן עושים זאת. פניתי למנכ"לית ומצאנו את הדרך להוציא אותם. זו חבורה שמסתובבת בעולם וממציאה סיפורים נגד חיילי צה"ל ששומרים עלינו ומפברקת שקרים".

"הבעיה בטיעון שלך היא שמדובר בחיילי צה"ל שהעידו, הם בשר מבשרה של המערכת הצבאית".
"אני חייל צה"ל כמעט 25 שנה, הדברים שהם מתארים פשוט לא נכונים. אחד מהם אמר לתת-ועדה שהוא ראה במו עיניו כיצד צה"ל הורג אזרחים חפים מפשע ללא כל סיבה ממשית. אם הם היו טהורים - הם היו מעבירים חומרים לצה"ל. הם מסתובבים כמו מופע נודד בעולם ומנסים להפוך אותנו למצורעים ושלא נוכל להגן על תושבי נתיב העשרה ושדרות. אני ראיתי בצוק איתן איך לא יצאנו לתקיפות כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים".

"למה רק 'שוברים שתיקה'? ישנם ארגונים נוספים".
"הסר דאגה, ההוראה היא לכל ארגון שמסית נגד חיילי צה"ל. אני לא באו"ם, אני בעד ישראל והצד שלנו ולא אתן שמי שמסתובב בעולם ועושה הכל כדי לבודד את המדינה שלא תוכל להגן על עצמה ייכנס לבתי ספר. מה מצפים? שניכנס לבית ממנו יורים טילים ונשלוף אדם בפינצטה. אנחנו במלחמת קיום".
עוד אמר בנט: "אין לי שום סימפתיה למי שהופך את חיילי צה"ל למטרה. אם על נושא של הגנה עצמית מפעילים עלינו מסכת כזו, זה מנטרל את יכולתנו להגן על עצמנו. לא אתן לפעילות הזו, שהיא לא פוליטית אלא אנטי ישראלית, לקרות".
בסיום הראיון התבקש בנט להתייחס לפרשת ינון מגל, ואמר: "בוודאי שאני בקשר איתו, אני חבר שלו ואכפת לי ממנו. הדברים ידועים והתבטאתי בעניין ומבחינתי ממשיכים הלאה. את כל מה שהיה לי לומר אמרתי בזמנו בנאום שערכתי בשדרות. חבר, גם כשהוא במצוקה וגם כשהוא נופל, הוא עדיין נשאר חבר, לפחות במערכת הערכית שלי. הוא קיבל את ההחלטה לפרוש ואני לא אמשיך לדבר עליו כשהוא כבר לא אחד מחברי הכנסת שלנו. הוא הסביר את החלטתו וגם אני, ואין לי עניין לשוב ולדון בזה".
"חטפת מכה פוליטית"?
"זה בוודאי לא היה אירוע נעים, ממשיכים הלאה".