מסתמן כי אריה דרעי ימונה לשר הפנים אחרי הפריימריז בליכוד. מקורביו אמרו ל"מעריב" כי "כשדרעי ירצה - התיק שלו", אך סייגו בכך שהדברים לא סוכמו באופן סופי ומוחלט. דרעי מכהן כעת כשר הפריפריה, הנגב והגליל.

משמעות מיוחדת לחזרתו לתיק הפנים, לאחר שלפני כ-22 שנים הוא נאלץ להתפטר מהתפקיד בשל הגשת כתב אישום נגדו בעבירת שוחד, שבסופו נידון לשלו שנות מאסר אך ריצה בפועל רק כשנתיים בשל התנהגות טובה.
כזכור, עד לחודש נובמבר האחרון דרעי כיהן כשר הכלכלה, והחליט להתפטר לפני החתימה על מתווה הגז, בעקבות סירובו לחתום על סעיף 52 העוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים. פעולה זו העבירה את הסמכויות לראש הממשלה בנימין נתניהו. "המשרד יעבור אליי ואני אאשר את המתווה", אמר נתניהו אחרי התפטרות דרעי.

"למשרד לקידום הנגב והגליל יתווסף הטיפול גם בפריפריה החברתית והוא ייקרא 'המשרד לקידום הפריפריה, הנגב והגליל', אמר אז נתניהו, "בהמשך אני בטוח שנמצא דרך לתת ביטוי הולם נוסף למעמדו של השר דרעי כראש מפלגה חשובה בקואליציה, הוא שר ותיק ומנוסה בממשלות ישראל", כך רמז ראש הממשלה על העברת תיק משמעותי אחר לשותפו הקואליציוני.

שר הפנים היוצא, סילבן שלום, התפטר מתפקידו ופרש מהחיים הפוליטיים בשבוע שעבר, בשל כ-13 עדויות של נשים שנאספו ברשתות התקשורת השונות, וטענו כי במהלך עבודתם המשותפת הוא ביצע בהן עבירות מין.

במקומו של שלום נכנס ח"כ אמיר אוחנה, נציגו הראשון בכנסת של "גאווה בליכוד", תא הלהט"ב של הליכוד. המשמעות של פרישתו של שלום הייתה שתיק הפנים עבר גם הוא לראש הממשלה. עד למינוי דרעי, פרט לתיק הפנים ראש הממשלה נתניהו מתפקד בפועל גם כשר החוץ, שר התקשורת, השר לשיתוף פעולה אזורי ושר הכלכלה.