הסערה והדחייה: ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הבוקר (רביעי) לחבר הכנסת מיקי זוהר וביקש ממנו להגיע הסכמות בנוגע ל"חוק השבת", טרם הבאתו למליאה לקריאה טרומית.



חבר הכנסת זוהר אמר כי "בעקבות פנייתו של ראש הממשלה ושל סיעת כולנו שותפתנו החשובה לקואליציה, החלטתי להיענות לבקשה. היום אציג את החוק במליאת הכנסת, אך אמתין לדיון והצבעה במועד שאקבע בקרוב. ברור לי שמדובר בחוק מורכב וחשוב למדינת ישראל הכולל השלכות רוחביות על כלל האוכלוסייה. אני סבור שיש בחוק זה ערך יהודי סוציאלי חשוב מאוד ולכן אפעל לייצר הסכמות יחד עם חבריי בקואליציה ובאופוזיציה".



כזכור, לאחר שבמפלגת "כולנו" איימו להפיל את הצעת החוק אם תובא להצבעה בקריאה טרומית, הודיע אתמול יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן (ליכוד) כי יפעל ''לקבור'' את ההצעה. ''אני אדם מסורתי, אשתי דתיה אבל חוק השבת רק יסב נזק הן לציבור והן לליכוד לכן הודעתי שלא אצביע בעדו. גם אם יעבור בטעות בקריאה טרומית אני כיושב ראש ועדת הכנסת אקבור אותו בוועדה. כל עוד אני יושב ראש ועדת הכנסת - החוק לא יקודם", הודיע ח''כ ביטן.


הצעת החוק של ח"כ זוהר מבקשת לאסור כליל מסחר בשבתות בכל רחבי הארץ. בסיעת "כולנו" מתנגדים להצעה ודורשים שלא להביא אותה להצבעה לפני שתובא לדיון בהנהלת הקואליציה. ח"כ רחל עזריה דורשת להוסיף לחוק גם סעיף שיאפשר תחבורה ציבורית בשבת. ח"כ אלי כהן מכולנו הודיע אתמול שאף הוא מתנגד להצעת החוק של ח"כ זוהר. ח"כ זוהר עצמו אמר כי הוא מבין שיש לקדם את הצעת החוק בהסכמה ונראה כי יודיע מחר לחברי הכנסת כי בשלב זה לא יביא את הצעת החוק שלו שסיכוייה נראים קלושים מיום ליום.

ח"כ רחל עזריה (כולנו) הביעה את תמיכתה בהחלטה להוריד מסדר היום את הצבעה על "חוק השבת": "הדרך הנכונה לפתור חילוקי דעות בתוך הקואליציה היא בהסכמות, בטח בנושא רגיש כמו השבת".

ח"כ אמיר אוחנה אמר היום בתגובה על ההחלטה: "אני שמח שהשכל הישר ניצח ושהחוק הזה ירד מהפרק, לפחות לעת עתה". לדברי אוחנה מדובר בחוק אנטי-ליברלי "שלא תואם את ערכי הליכוד, שלו היה עובר היה מעמיק את הכפייה בעוד שאל השבת, כמו אל כל דבר יפה שהיהדות הביאה, יש להגיע מבחירה".