האם הפריימריז לראשות הליכוד יבוטלו משום שראש הממשלה בנימין נתניהו נותר מועמד יחיד או שהם יתקיימו בכל זאת בשל רצונו של נתניהו לקבל גושפנקה בקלפיות למנהיגותו? בסוגיה הזו תכריע היום (שני) ועדת הבחירות המרכזית בליכוד.



הוועדה תתכנס כדי להחליט אם להכריז על ראש הממשלה בנימין נתניהו כעל המועמד שנבחר לתפקיד יו"ר תנועת הליכוד ולבטל את הפריימריז לראשות התנועה שנקבעו ל־23 בפברואר; או לקיימם בכל זאת אף שאין שום התמודדות על התפקיד.



אתמול בצהריים ננעלה הרשמת המועמדים לראשות הליכוד והתברר כי לראשונה בתולדות המפלגה יתמודד על התפקיד רק מועמד אחד, נתניהו. סעיף 58 בתקנון הבחירות של הליכוד קובע כי במקרה של מועמד אחד בלבד תתכנס ועדת הבחירות המרכזית בתוך שלושה ימים ותכריז על המועמד היחיד כעל המועמד שנבחר לכהונת יו"ר הליכוד ומועמדה לכהונת ראש ממשלת ישראל בבחירות לכנסת הבאה, ועל כן לא יתקיימו פריימריז לראשות התנועה.


אלא שנתניהו עצמו מעוניין לקבל גושפנקה רשמית ממתפקדי הליכוד לבחירתו לראשות התנועה, אף שהוא מועמד יחיד, שכן הוא חושש מפני מצב שבו לפני הבחירות לכנסת ה־21 יופנו עתירות לבית הדין של התנועה על כך שלא התקיימו פריימריז.



ההצעה שתובא היום בפני ועדת הבחירות מדברת על כך שבפריימריז, שבהן יתמודד נתניהו לבדו, לא יהיו פתקים "נגד", אלא רק פתקים שעליהם ייכתב "בנימין נתניהו" ופתקים לבנים.הסיבה לכך היא חשש מפני מצב שבו חלק ממצביעי הליכוד יחליטו להצביע נגד התמודדות היחיד של ראש הממשלה.


להצעה לקיים בכל זאת פריימריז שבהם יתמודד נתניהו לבדו ישנם מתנגדים בתוך סיעת הליכוד, בהם יו"ר המרכז הטרי השר חיים כץ, שסבורים כי מדובר בהוצאה מיותרת. עלות הפריימריז מוערכת בכ־4 מיליון שקל.



גורם בכיר בליכוד אמר אמש כי אם יוחלט בכל זאת לקיים פריימריז, ייתכן שהם יוקדמו. "אם יש רק מועמד אחד, אין שום סיבה לחכות ל־23 בפברואר", אמר הבכיר.