משבר חברון שאיים על שלום הקואליציה בדרך לפתרון: במהלך פגישה של ראשי מפלגות הקואליציה שנערכה היום (ראשון) הושגה פשרה על דעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ושר החינוך נפתלי בנט, לפיה תוקם ועדה להגברת התיאום בנושא ההתיישבות. השרים יעלון, בנט, שקד ואורי אריאל ייפגשו עוד היום כדי לדון במתווה שיאפשר בעתיד הגברת התיאום בכל הקשור להתיישבות היהודית ביו"ש.



גורמים בסביבתו של  השר בנט אמרו כי בעקבות הפשרה, נראה כי המשבר שפקד את הקואליציה הסתיים

ברשת ב' דווח כי גם לגבי בתי המריבה עצמם מסתמנת פשרה. על פי הפשרה, לפחות אחד מהבתים יאוכלס בטווח הקרוב לאחר שיושלמו הבדיקות על הרכישה וכי נעשתה כחוק. עוד דווח, כי בין השאר הציבה מערכת הביטחון תנאים ולפיהם פתחי הכניסה לבתים יהיו לכיוונה של שכונת אברהם אבינו ולא לעבר השכונה הפלסטינית הסמוכה.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי בישיבת ראשי הקואליציה סוכם על ערוץ פתוח (כפי שמתקיים גם היום) לשרת המשפטים ולשר החקלאות בסוגיות הקשורות לנושאי ההתיישבות ביו"ש.

קודם לכן הודיע השר בנט כי ידרוש להפקיע את סמכותו של שר הביטחון יעלון בנושא ההתיישבות היהודית ולהעביר אותה לוועדת שרים. הבוקר, בישיבת הממשלה, הביע ראש הממשלה תמיכה ביעלון ואמר כי ישראל היא מדינת חוק וכי על אזרחיה לכבד את שלטון החוק. עם זאת, על מנת להרגיע את שרי הבית היהודי ואת חלק מאנשי מפלגתו, אמר נתניהו כי ברגע שיאושרו הליכי הרכישה יהיה אפשר לאכלס את שני הבתים כפי שקרה במקרים דומים בעבר. 
 
בתוך כך, מתכוונת שרת המשפטים, איילת שקד, להביא מחר להצבעה בקריאה ראשונה את חוק השקיפות (העמותות), לאחר שסיעת ישראל ביתנו הודיעה כי תתמוך בהצעת החוק הממשלתית. בסיעתו של אביגדור ליברמן אמרו כי ליו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, יש הצעת חוק דומה שתוצמד להצעה הממשלתית.

בכך הובטח להצעה רוב למרות איומיהם של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ואורן חזן (הליכוד) להחרים את ההצבעות. עם זאת, בעקבות הפשרה המסתמנת נראה כי האיום יוסר. סמוטריץ' אמר בימים האחרונים, כי כל עוד לא יוסדר מעמד הבתים בחברון והמתנחלים לא יוחזרו לבתים, עד לבירור מצבם החוקי, הוא לא יתמוך בקואליציה בהצבעות בכנסת. עם זאת, הבהיר סמוטריץ כי לא יצביע נגד הממשלה. "אנחנו לא רוצים להפיל את הממשלה אלא להביע את מחאתנו על ההתנהלות בחברון".