"שובר את הלב": חברת הכנסת שלי יחימוביץ פרסמה הבוקר (חמישי) פוסט בעקבות מותה של הדר כהן ז"ל, לוחמת המג"ב שנרצחה אתמול בפיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים, והביעה את כאבה מההשלכות הקשות. 

"זה שובר את הלב. ילדה נהדרת מסיימת י"ב, מתגייסת, רוצה להיות לוחמת, ומממשת את חלומה. והיא עושה את זה ברצינות ובמסירות כזאת שמשפחתה מסתכלת בהתפעלות על הכוחות שהיא שואבת מתוכה. על הנחישות, על צדדים חדשים שלא הכירו קודם בילדה שלהם. וזה גורם להם אושר גדול", כתבה יחימוביץ.
"רק בת 19 היתה הדר כהן כשנרצחה בידי מחבל. ילדה. כמה מכאיב שרק במותה גילו אוהביה את התכונה הנעלה מכל שהיתה בה: גבורה. במו ידיה, בלי להסס, יחד עם חברותיה בוסנה ורווית, הן הסתערו על חוליה מאומנת וחמושה היטב, וסיכלו פיגוע שהיה יכול להיות רב נפגעים", הוסיפה יחימוביץ.

עוד כתבה: "'אנחנו כאן כדי להגן על האזרחים, בשביל זה התגייסנו' אמרה רווית הפצועה בפשטות למפכ"ל שביקר אותה בבית החולים. בכל פעם מפעים לגלות מאילו חומרים עשויים החיילות והחיילים האלה, שרק אתמול היו ילדים. אילו תכונות נעלות הם מוציאים מתוכם. אחריות, תעוזה, תושיה, סולידריות, אומץ לב, תחושת שליחות. חבל שהמנהיגים שלהם לא מצוידים בקצת יותר מהתכונות האלה. יהי זכרה של הדר כהן ברוך".

 
 


 

זה שובר את הלב. ילדה נהדרת מסיימת י"ב, מתגייסת, רוצה להיות לוחמת, ומממשת את חלומה. והיא עושה את זה ברצינות ובמסירות כז...

Posted by ‎שלי יחימוביץ‎ on Thursday, February 4, 2016
 
רש"ט הדר כהן ז"ל, תושבת אור יהודה שהועלתה בדרגה לאחר מותה, התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים, והותירה אחריה הורים, אח ואחות. הלווייתה תתקיים היום בשעה 14:00 בצהריים. השוטרת שנפטרה הצילה את חיי חברתה. על פי תמונות מסרטי המצלמות עולה כי הדר חיסלה את אחד המחבלים רגע לפני שהוא הצליח לרצוח את חברתה, ורק אחרי שחיסלה אותו, התמוטטה ואיבדה את הכרתה.

הפיגוע הרצחני אירע בשעות הצהריים, כשצוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכוח בליווי שתי לוחמות שהיו בעיצומו של תהליך ההכשרה, הבחינו בשלושה צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים על מנת לבדוק אותם, כשלפתע הם שלפו נשק אוטומטי וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות. מפקד הכוח, יחד עם צוות נוסף שהיה במקום, ביצעו ירי ונטרלו את המחבלים ומותם נקבע במקום.

תוצאות הפיגוע קשות ומכאיבות, ומתחקור ראשוני בזירה עלה כי המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה, שנמנע לבסוף בזכות החתירה למגע והתגובה המקצועית של הלוחמים. על גופם של המחבלים נתפסו רובים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ שנוטרלו באופן מבוקר על ידי כוח חבלה מקצועי. שני מטעני חבלה שהיו על גופם של המחבלים פוצצו בזירה ובתוך כך נשללה הימצאותם של מטענים נוספים. 

זירת הפיגוע אתמול. צילום: מדברים תקשורת