עימות חריף התרחש היום (רביעי) במליאת הכנסת בין יו"ר סיעת מרצ, זהבה גלאון, לבין יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע אישור הצעת חוק "סוכן זר", שיזם יו"ר סיעתו רוברט אילטוב ואשר אושר היום בקריאה טרומית. ח"כ גלאון עלתה לדוכן ופתחה במתקפה קשה על ח"כ ליברמן וחברי סיעתו ואמרה: "תקשיבו לי טוב, החוק הזה צריך להתייחס ליו"ר המפלגה של רוברט אילטוב".



יו"ר מרצ אמרה כי "אתם סוכני החוץ של האזרים (של ממשלת אזרבייג'ן) בישראל, ומקבלים מהם טובות הנאה. הקמתם ארגונים שבאמצעותם אתם מקבלים מהם כסף, כמו ארגון AZIZ, שאתם בהנהלתו. חבריי חברי הכנסת, ארגון AZIZ - ההתאחדות הבינלאומית של ישראל אזרבייג'ן - משמשת כפלטפורמה ארגונית וכלכלית למפלגת ישראל ביתנו, ממומנת על ידי גורמי ממשל אזריים. בהנהלה של AZIZ אתם יושבים בשיטת הדלת המסתובבת: מי שלא ח"כ או שר יושב בהנהלת הארגון".



לדבריה, "אביגדור ליברמן, כשהיה שר החוץ, השתתף בכנס שמומן על ידי חברת הנפט והגז של ממשלת אזרבייג'ן, אותה חברה ששנה קודם לכן ליברמן היה מעורב בלהכניס אותה לפעילות קידוחי הנפט והגז מול חופי ישראל. החברה הזאת זכתה בנתח של 5%, היא ממומנת על ידי קרן בראשותו של נשיא אזרבייג'ן, ומה יוצא מזה לישראל ביתנו אתם שואלים? ישראל ביתנו שמחוקקת חוקים נגד ארגוני החברה האזרחית, שמקבלים כסף ממדינות ידידותיות לישראל, אתם מקבלים כסף מגורמים אזריים ואני פונה ליועמ"ש בעניין הזה".



הח"כית הטיחה האשמות קשות: "פאינה קירשנבאום קראה רחוב בישראל על שם אביו של הדיקטטור הגדול של אזרבייג'ן. אתם פועלים למנוע את אישור ההכרה ברצח העם הארמני כי אתם שליחים של ממשלת אזרבייג'ן ובגלל מה שקורה בחבל נגורנו קראבאך, אתם הסוכנים. אתם מקבלים מיליונים מגורמים אזריים באמצעות אותה קרן שהקמתם ואתם מעיזים לדבר ולדרוש שקיפות מגורמי החברה האזרחית. אתם חבורה מושחתת ועכשיו אתם מבקשים לפעול נגד ארגוני החברה האזרחית. תתנו תשובות במשטרה".




 

גלאון תוקפת את ליברמן וישראל ביתנו במליאה: "חבורה מושחתת שמשחיתה את השלטון, תתנו תשובות במשטרה" ליברמן מגיב: "היית קטנה ונשארת קטנה"

Posted by ‎ערוץ הכנסת- העמוד הרשמי‎ on Wednesday, February 17, 2016

"היית קטנה ונשארת קטנה"

דבריה נקטעו בקריאות נזעמות מספסלי ישראל ביתנו. לאחר מכן עלה יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן לדוכן ותקף את גלאון בחזרה: "אשמח להתייחס לארגון שזהבה גלאון הייתה מנכ"לית שלו. היא נחקרה בעבר באזהרה 12 שעות במשטרה על שנעלמו שם עשרות אלפי דולרים. היא קיבלה 60 אלף יורו על כנס בטבריה שמעולם לא התקיים". היועמ"ש סגר את התיק, אבל כתב שהתיק נסגר מחוסר הוכחות. ליברמן אמר כי גם כדאי לחברי הכנסת לזכור מה אמרה בעבר שולמית אלוני, מייסדת מרצ, על זהבה גלאון, והוסיף "אני מסכים עם מה שאלוני אמרה עלייך. היית קטנה ונשארת קטנה".



ליברמן התייחס לאחר העימות לדברים הקשים שהפנה לגלאון: "כמו תמיד, גם במקרה הזה, אין אף מילה של אמת בדבריה של זהבה גלאון. ח״כ גלאון, שנחקרה שעות ארוכות במשטרה ושתיקה נסגר מחוסר ראיות, הפכה את השקרים והעלילות לדרך חיים. אני בסך הכל ציינתי מעל הדוכן את העובדות הידועות לכל, הן בענין חקירתה של גלאון והן בנוגע לדברים הלא מחמיאים שאמרה עליה שולמית אלוני. חבל שגלאון לא לקחה ברצינות את אמירותיה של שולמית אלוני ולא הפיקה את הלקחים הנדרשים. אפילו למרצ לא מגיעה מנהיגה רדודה ושקרנית כמו זהבה גלאון. בכל מקרה, כל עלילה וכל שקר של זהבה גלאון נגדי ונגד ישראל ביתנו היא מחמאה גדולה״.