שנת לימודים הבאה - תשע"ז - תעמוד בסימן 50 שנה לשחרור ירושלים, כך הודיע הבוקר (שני) שר החינוך נפתלי בנט. בהודעת משרד החינוך נמסר כי הם "רואים חשיבות רבה בהגברת הזיקה של התלמידים לעיר ירושלים, תולדותיה ומורשתה. התלמידים יבקרו בעיר ויסירו באתריה השונים (העיר העתיקה, כנסת ישראל, בית המשפט העליון, אתרי גבורה והנצחה ועוד)".



התכנית החינוכית לחיזוק העיר ירושלים תושק באופן רשמי במגוון פעילויות ואירועים שיתקיימו ב'יום ירושלים' הקרוב.



במסגרת התכנית החינוכית משרד החינוך העמיק את תכנית הלימודים בנושא ירושלים. התכנית, אשר תיועד לכלל שכבות הגיל (יסודי, חטיבות הביניים ותיכונים) תעסוק בין היתר בהיסטוריה של העיר, באוכלוסייתה, במורשתה ובאתריה. בתי הספר ישלבו את התכנים לאורך שנת הלימודים, ולקראת ציון ימים מיוחדים, בהם: יום ירושלים.



התכנית תשלב נושאים מתוך תכניות הלימודים הקיימות בתחומי הדעת השונים, בהם: היסטוריה, שפה, גאוגרפיה, אזרחות, ספרות, תנ"ך ולימודי ארץ ישראל ותציע מערכי שעור חדשים להפעלה בכתות. בנוסף משרד החינוך יציע למוסדות החינוך לפתח דגמים ומודלים בית ספרים להוראת ירושלים, אשר תואמים את רוח בית הספר ותפיסת עולמו.



כמו כן בשנת הלימודים הבאה, תשע'ז, משרד החינוך יעודד את בתי הספר לבקר בירושלים ולפקוד את אתריה השונים. המשרד אף יכפיל את מספר התלמידים המשתתפים בפרויקט "מסע ישראלי" ל-21 אלף תלמידים לעומת כ-12 אלף תלמידים בלבד בשנה שעברה. במשרד החינוך מדגישים כי המסע מחזק את הקשר של התלמידים לישראל ומגביר את תחושת השייכות והמחויבות לעם, לארץ ולמדינה.



ח״כ עיסאוי פריג׳ (מרצ) אמר בתגובה להכרזת שר החינוך, כי "בנט עבר מחינוך ללאומנות למדע בדיוני. 50 שנות כיבוש לא איחדו את ירושלים, אלא פוררו אותה והפכו אותה לחבית חומר נפץ שכל יום מתפוצצת מחדש. אם בנט רוצה ללמד על ירושלים כדאי שיתחיל בלימוד האפליה הממוסדת נגד 40% מתושביה, בלימוד על שלילת התושבויות ועל העדר התשתיות במזרח העיר. ירושלים היא לא עיר מאוחדת, אלא שני עולמות שונים לחלוטין שהממשלה עושה כל שביכולתה בכדי להפריד ולהפלות ביניהם".



מנכ"ל ארגון זהות יהודית הפועל במסגרת האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, איתי גרנק שמפעיל שיעורי מורשת והיסטוריה יהודית במאות בתי ספר ממלכתיים ברחבי הארץ מברך על החלטת שר החינוך בנט להגדיר את שנת הלימודים הבאה כשנת אחדות העיר ירושלים: "כ-50% מצעירי ישראל לא ביקרו בירושלים מעולם, והתכנית לשנת הלימודים הבאה מצטרפת לתכניות נוספות בצה"ל אשר מנגישות את הבירה לכלל ישראל. דווקא לאור גל הטרור הגואה בבירה אין לי ספק שהעיסוק בתכנים הקשורים לירושלים יחבר את כלל תלמידי ישראל למורשת היהודית, סמליה וערכיה".