האם גופי המודיעין סובלים מחוסר יחס או בעיה בניהול השוטף בעקבות האדם שאחראי עליהם? על פי ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, מדובר בסיטואציה בעייתית מאוד, שגורמת לעיתים לבעיות קשות. ח"כ פרי התראיין בתוכנית הבוקר של נסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה" ואמר: "לראש הממשלה אין את הזמן והיכולת להקדיש לניהול השוטף של גופי המודיעין. 'חוק השירותים החשאיים' ישפר את התפקוד החסר היום. את ההצעה יעלו חברי הכנסת יעקב פרי ועפר שלח מ"יש עתיד". 
 

"שנים רבות המפקד הישיר של שירות הביטחון והמוסד לתפקידים מיוחדים הוא ראש הממשלה, ואנחנו לא מציעים לשנות את זה. אנחנו מציעים לעבות באופן חוקתי ומסודר את תפקידו של השר לענייני מודיעין. כרגע אין לו אחריות ישירה, לא על תקציבים, לא על הניהול, לא על המינויים בשני הגופים. להבדיל מהגוף השלישי בקהיליית המודיעין, אגף המודיעין, שבינו לבין ראש הממשלה ישנו שר הביטחון וישנו רמטכ"ל, לפחות שני גורמים מאוד בכירים שמפקחים, מטפלים ומפקדים".





"ראש ממשלת ישראל, ואני לא מתייחס רק לתפקידיו הרבים מאוד של ראש הממשלה הנוכחי, אין לו את עתודות הזמן ולא את היכולת להקדיש לאחד הנושאים הרגישים ביותר, העמוסים ביותר ואולי הנפיצים ביותר במדינת ישראל", הדגיש ח"כ פרי. "אנחנו לא מציעים להוציא את הסמכות והאחריות על שני הגופים הרגישים האלה מראש הממשלה, אבל אנחנו מציעים לעשות שני דברים.

"הראשון הוא לעגן בחקיקה סמכויות לשר לענייני מודיעין, שיהיה אחראי על פיקוח, ניהול שוטף, מינויים בכירים, קביעת מדיניות, לגבי שני אותם גופים. שנית אנחנו מציעים לעבות את 'חוק שירות ביטחון', שהוא חוק טוב ולחוקק את 'חוק המוסד' שנמצא בתחילת עשייתו. שני החוקים הללו, פלוס שר לענייני מודיעין, עם סמכות עליונה של ראש הממשלה, ללא ספק ישפר את התפקוד החסר היום".