נשיא המדינה, ראובן ריבלין, סרב לקבל את חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת בבית הנשיא, לאחר שהאחרון ביקש להגיע לפגישה עם מנכ"לי משרדי הממשלה המטפלים בתכנית החומש למגזר הערבי שהתקיימה היום (רביעי). לטענת בית הנשיא, הסירוב נעשה כדי שלא לפגוע באזרחי ישראל לאחר שזחאלקה נפגש עם משפחות מחבלים ממזרח ירושלים בתחילת החודש. 



בתחילה הוזמן זחאלקה לפגישה לפני כחודש, אך לא אישר הגעתו. היום, כשעתיים לפני קיום הפגישה, ביקש חבר הכנסת להגיע אליה, אך, כאמור, בבית הנשיא סירבו לבקשתו. למרות זאת, הגיע חבר הכנסת לשער בית הנשיא אך כניסתו למשכן סורבה. יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, אשר אישר את בואו בהזמנה המקורית, ואף היה אמור לשאת דברים באירוע, ביטל גם הוא את הגעתו לאות הזדהות עם חברו למפלגה.



כזכור, זחאלקה עורר סערה בתחילת החודש, לאחר שביקר, יחד עם חברי מפלגתו בל"ד, בסאל גטאס וחנין זועבי, משפחות מחבלים ממזרח ירושלים, אשר משטרת ישראל מחזיקה בגופותיהם, ואף נטען כי השלושה עמדו דום בתחילת הישיבה. חברי הכנסת טענו כי הביקור היה הומניטארי ומטרתו הייתה לתאם את החזרת הגופות לידי המשפחות ולא ביקור הזדהות עם המעשים, למרות זאת, ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להטיל עונשי הרחקה על שלושת הח"כים: חודשיים על זחאלקה, וארבעה על שני חברי הכנסת האחרים.



ח"כ ג'מאל זחאלקה הבהיר: "לפני מספר שבועות הוזמנתי, יחד עם ראשי הרשימה המשותפת לאירוע השקת תכנית החומש הכלכלית, והודעתי שלא אוכל להשתתף בו, וזאת על רקע התניות של הריסות בתים וגזירות קשות אחרות.  במחשבה שניה ולאחר התלבטות קשה בימים האחרונים, ולאחר שהתברר שלא נתקבלה החלטה על ההתניות, החלטתי כן להשתתף, והודעתי על כך לבית הנשיא, ונעניתי שהכיסאות באירוע כבר מלאים ואין מקום פנוי. כתגובה לכך, ביטלו ראשי הרשימה המשותפת את השתתפותם". זחאלקה עקץ ואמר: "לא ידעתי שחסר כיסאות בבית הנשיא ויש לשקול בכובד ראש תקציב נוסף לקניית כיסאות נוספים".