יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, נשא הערב (חמישי) נאום תקיף מאוד, בו פירט את הדרך בה הוא טוען שצריך לנקוט על מנת להכריע את גל הטרור הנוכחי. שר החוץ לשעבר התייחס גם למבצע הבא שייערך ברצועת עזה, לאיראנים, וגם להתחייבויות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחרדים. ליברמן התייחס בהרחבה למצב בכנסת הנוכחית והסביר את ההחלטה ועומק המחויבות של נתניהו למפלגות החרדיות.



ליברמן אמר שישראל לא ערוכה למלחמת התשה עם הטרור וכי היא חייבת לשאוף לעימות קצר ככל האפשר. אם מישהו יחליט להתעסק עם מדינת ישראל, התגובה צריכה להיות לא פרופורציונלית ומוחצת. "בעל הבית השתגע, זוהי השפה המוכרת כאן. צריך לבנות קיר ברזל שפירושו: לעולם לא תנצחו אותנו, חבל על כל המאמצים שלכם".

"התפיסה שלי היא שההגנה הכי טובה היא ההתקפה, זה יותר חשוב מלהשקיע במיגון, זה להשקיע בהרתעה. שאף אחד לא יעז להתעסק איתנו, לא חמאס ולא חיזבאללה. יש לפגוע במקורות הטרור. במקום לייבש את הביצות, הצמד חמד ביבי-בוגי, רודפים אחרי יתושים. הוא הציע כי ישראל תחזור לסיכולים ממוקדים, להפסיק את העברת הכספים לאבו מאזן, לגרש את משפחות המחבלים לרצועת עזה, לשלול תושבות מערביי מזרח העיר המעורבים בטרור ולמשפחותיהם, לאפשר איחוד משפחות אך ורק בצד הפלסטיני, ולא בצד הישראלי, להרוס בתים לא רק של מחבלים שביצעו רצח. מי שניסה לרצוח ולא הצליח לא צריך לקבל פרס בזה שמשאירים את ביתו על תילו, להחמיר עונשים באופן דרסטי נגד שוהים בלתי חוקיים ומעסיקיהם, לחוקק חוק עונש מוות למחבלים, להפסיק להעביר גופות מחבלים למשפחותיהם ובמידת הצורך, יש להכריז על מצב חירום בדיוק כמו שקרה בצרפת לאחר הפיגוע בתיאטרון בטקלאן בפריז, שנמשך עד היום.
 

על רצועת עזה אמר: "חייבים להיערך למבצע הבא כבר עכשיו, שחייב להיות גם האחרון, וההכנות האלו חייבות להתחיל מיצירת אלטרנטיבה חלופית לחמאס. מישהו מקומי שייקח את המפתחות ואת האחריות על עזה, לאחר שנחסל את ממלכת הטרור. כשאומרים לכם שאין אלטרנטיבה אל תאמינו, יש אלטרנטיבה, למרות מה שאומרים לכם, אבל אל תצפו שאנקוב עכשיו בשמות מעל במה זו". לדבריו, היעד הבא של חמאס, איראן וחיזבאללה, לאחר שהשתלטו על סוריה, הוא ישראל: "רק אנחנו מסרבים להסתכל לאמת בפנים, כמו שהיהודים לא רצו לראות מה הולך בגרמניה בשנות ה-30. אני אומר לכם, האיראנים לא רק מדברים, אלא מתכוננים. העולם יכול להרשות לעצמו לברוח מהמציאות, אנחנו לא".

 "נתניהו מחויב לחרדים גם בכנסת ה-21 וה-22" 

ליברמן המשיך בקו הוא נוקט מאז שהחליט לא להיכנס לממשלה, ותקף בחריפות את נתניהו והחרדים. לדבריו, לאחר שראה את ההסכמים הקואליציוניים עם החרדים, הבין כי ראש הממשלה מחויב אליהם גם בכנסת ה-21, הכנסת ה-22 וכן הלאה: "הוא מחויב להם לכל ההכנסות העתידיות וכל מערכות הבחירות בהן הוא מתכוון לקחת חלק. ותאמינו לי הוא מבחינתו מתכוון להישאר במערכת הפוליטית עד לשנת 2069. בכל קואליציה עתידית, השותפות הראשונות יהיו תמיד המפלגות החרדיות, ובשום קונסטלציה בעתיד נתניהו לא יוותר על המפלגות האלה, ותמיד ייכנע לדרישותיהן". 

ליברמן התייחס לעמדותיו הנחרצות כלפי הרשימה המשותפת והח"כים הערביים, ואמר כי "אני מתחייב שאחת הדרישות המרכזיות שלנו בקואליציה עתידית תהיה חקיקה, שאותם ח"כים מהרשימה המשותפת, לא יוכלו לכהן כחברי כנסת, וימצאו את עצמם בכלא". הוא הבטיח כי ישראל ביתנו תאמץ שיטות שנהוגות במערב לטיפול בטרור ובמימון זר.

"אנחנו נמשיך לפעול על מנת לשים את אותם נציגים בכלא. ישראל ביתנו תמשיך לפעול למען עונש מוות. אם בבוסטון ידעו לגזור עונש מוות על מבצע הפיגוע במרתון, הדבר אפשרי גם כאן בישראל". בנושא המדיני, אמר כי הדיונים על כניסה לקואליציה הם לא רלוונטיים: "זה מאוד מתאים לצמד ביבי-בוגי. אבל מהלך מדיני אפשרי רק לאחר הפרעה ברורה לטרור". הוא סיים את דבריו במילים: ישראל ביתנו חזקה, פירושה מדינת ישראל חזקה, אם תרצו אין זאת אגדה".

מהליכוד נמסר בתגובה "למי שעוד היה ספק לגבי מיקומו של ליברמן על המפה הפוליטית, קיבל הערב הוכחה ניצחת. כל הסיסמאות והתירוצים הפאתטיים של ליברמן לא יכולים להסתיר את העובדה הברורה לכל: בניגוד להבטחותיו  המפורשות, ליברמן בגד במצביעי הימין וכעת הוא חובר לשמאל במטרה להפיל ממשלת ימין. כל השאר ברבורים ותירוצים שנועדו לכסות על כך וכולם מבינים זאת היטב. נראה שמדובר בכנס הכנה לחג הפורים בו לפיד מתחפש למרכז וליברמן מתחפש לימין. הציבור מבין היטב שליברמן הוא אופרטוניסט שמתחפש לימין כשם שלפיד שעומד בראש מפלגת שמאל מתחפש למרכז".