הוויכוח על הקמתו של נמל ברצועת עזה, תפס אתמול תאוצה, כשהאלוף יואב (פולי) מרדכי התראיין לאתר החדשות הסעודי "אילאף", והכחיש את קיומו של משא ומתן ישראלי עם הטורקים על הקמת נמל ימי ברצועת עזה. בכך הכחיש מרדכי לראשונה באופן רשמי פרסומים קודמים בסוגיה זו, בעיקר של בכירים בחמאס וגם בכירים טורקים, שטענו כי במסגרת ההסכמים בין ישראל וטורקיה, הגיעו הצדדים להסכמה כי יוקם נמל ימי ברצועה.



ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד, הביע הבוקר (שבת) תמיכה בהקמתו של נמל ימי ברצועה ואמר: "נמל בעזה לא מפחיד אותי, אני חושב שהפחד כיום נובע משיתוק פוליטי בממשלה". שלח, שדיבר באירוע "שבתרבות" ברמת חן הוסיף כי "הדרג המקצועי לא מתנגד לבניית הנמל. זה דורש להתאים את התהליך כדי שלא יהיו לזה השלכות ביטחוניות אבל זה לא אומר שצריך לברוח מהפתרון הזה. גישה ימית לעזה יכולה להיות חלק מתהליך הנרמול של היחסים עם טורקיה". 


 שלח, חבר וועדת החוץ והביטחון, תקף את המנהיגים ואמר כי"אם לא יהיו ראש ממשלה ושר ביטחון שקובעים ומיישמים מדיניות ביטחונית לישראל גם האומץ והתבונה של הרמטכ"ל לא יעזרו". 

"לחתור להיפרדות". שלח. צילום: פלאש 90
"לחתור להיפרדות". שלח. צילום: פלאש 90
 
בהתייחסות לשאלה המדינית אמר ח״כ שלח שאם יוצאים מנקודת הנחה שהיפרדות מהפלשתינים היא תנאי קיומי עבור קיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית אנחנו צריכים לחתור להיפרדות הזו כל הזמן: "שותפות האינטרסים של מדינות באזור שלנו מייצרת מצב שבו ניתן ליזום מהלך אזורי שמסגרתו יחודש המו"מ עם הפלשתינים". 
 
שלח התייחס גם לסוגיית המנהרות בעזה ואמר: "יש כיום הסכמה במערכת הביטחון לגבי מה הפעולות הרצויות לטיפול במנהרות, אבל עדיין על ההסכמה הזאת אין סיכום תקציבי מוחלט. אני קורא להגיע לסיכום התקציבי הזה במהרה. אם ישראל רוצה ליצור מצב שבו אנחנו דוחים את הסיבוב הבא אל מול חמאס ולהשלים את הפעילות שאנחנו צריכים להשלים לפניו, צריך ללכת למצב שאנחנו משפרים את החיים בעזה כדי שהמצב לא יתפוצץ לנו לפני זה".